בניגוד להבטחות

הקנס על אי עטיית מסכות עלה ל-500 ש"ח

למרות ההצהרות של ח"כ יעקב אשר כי הקנס על אי-עטיית מסכות לא יעלה מ-200 שקלים ל-500 שקלים, ועדת החוקה אישרה הבוקר את העלאת הקנס. אשר: "הרמתי דגל אדום" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר בדיון בוועדה, הבוקר (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה הבוקר (שני) את העלאת הקנס על אי עטיית מסיכה מ-200 שקלים ל-500 שקלים וזאת אחרי שיו"ר הוועדה הצהיר כי לא יתמוך בהעלאת הקנס.

ההסברים של יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת)

ההחלטה על העלאת הקנס התקבלה בוועדה ברוב של שבעה תומכים מול ארבעה מתנגדים, וכעת ההצעה תעבור לאישור מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, ייתכן שאף היום.

שבעה תמכו בחוק: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים: אתי עטיה, שלמה קרעי (הליכוד), עינב קאבלה, תהלה פרידמן, איתן גינזבורג (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס).

ארבעה ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו).

הזעם בש"ס על אשר (ללא קרדיט)

במהלך הדיון, ח"כ ינון אזולאי מש"ס תקף בחריפות את יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, על העלאת הקנס ואמר: "מנסים לקחת כותרת בכוח, אנחנו לא במקום הזה. אתה אמרת 'אני לא אתן לזה לעבור', בסופו של דבר זה עבר עם 500 שקל, עם פגיעה באזרח. עם כל הכבוד לך. הגיע הזמן שנעבוד באמת ולא רק כותרות".

למרות הצעקות, כאמור, בסופו של דבר ח"כ מלכיאלי מש"ס תמך בהעלאת הקנס.

בהמשך הממשלה תתכנס לדיון חירום, כדי להחליט על שורה של צעדים נוספים במאבק בנגיף הקורונה, לנוכח הנתונים החמורים על היקף התחלואה. על הפרק: צמצום מספר הסועדים במסעדות, צמצום מספר האנשים בחופי הים וחזרה לשיטת הקפסולות במסגרת בית הספר של החופש הגדול.

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

בדיון שהתקיים ביום רביעי האחרון אמר אשר: "אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס ל-500 שקל. אני באופן אישי זאת השקפת עולמי, אם יכפו עליי, נבדוק את הדברים האלה. המספר הזה לא יהיה, הוא וודאי לא יהיה".

כעת כאמור, בלחץ נתניהו ואנשי המל"ל נאלץ יו"ר הוועדה אשר להסכים לסכום של 500 שקלים, אך מנגד התעקש שלצד זה יוכנס סעיף שייקבע שהקנס לא יוטל אוטומטית, אלא יתאפשר לאדם לתקן קודם את הליקוי ולשים מסיכה, קודם שיקבל קנס.

ההצהרה הקודמת של ח"כ יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת)

במהלך הדיון בוועדה הסביר ח"כ אשר כי "ישבנו על החוק הזה כמו שצריך, העלינו כמה נקודות ואחד מהם היה גובה הסכום, העליתי דגל אדום וטענתי שאפשר גם ב-300. עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה ולכן נצביע על הסכום הזה.

"עם זאת, מה שעשינו ביוזמת ח"כ אלהרר להבניית שיקול הדעת לשוטר משמעותי מאוד. הבנינו את שיקול הדעת בצורה מאוד ברורה ואני מצפה מהמשטרה להוריד את ההנחיה לשטח. אם אדם יסרב לעטות זה כבר משהו אחר.

"הותרנו את זמן תשלום הקנס על כנו במקום לקצרו ואיזנו את החוק ככל האפשר. העברנו כאן בשבועיים האחרונים כ-8 חוקים שהחליפו את התקש"חים ולא היה אחד מהם שיצא כמו שנכנס. זה לגיטימי שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה אך זה לא יהיה ב-24 או 48 שעות. ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, הכול ייבחן ועל הכול נדבר. ככה התנהלנו ונתנהל הלאה".

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר