בתיהכנ"ס הוגבלו

נתניהו ודרעי מתריעים: "אנחנו כפסע מסגר מלא בגלל הקורונה"

ראש הממשלה אמר לשרים כי ישראל נמצאת במצב ששוב יהיה צורך להטיל על האזרחים סגר כללי מלא • דרעי הוסיף בישיבת הסיעה: "זו החלטה קשה מאד ומכאיבה" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בתמוז תש"פ | 06.07.20
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התריע היום (שני) בפני שרי הממשלה, "אנחנו כפסע מסגר מלא". את הדברים אמר במהלך הדיון על ההגבלות החדשות שדורש משרד הבריאות.

השר אריה דרעי אמר בישיבת סיעת ש"ס, "לצערי, אנחנו נמצאים במצב יותר קשה מתקופת השיא בגל הראשון. האחוזים הגבוהים של הנדבקים בגל הנוכחי מדגישים את המצב הקשה. גם מספר החולים הקשים עולה וזה מדאיג מאד. אם נמשיך בקצב ההדבקה הנוכחי אנו עלולים להגיע לסגר מלא בשבוע, שבועיים הקרובים. זו החלטה קשה מאד ומכאיבה מאד עם משמעויות קשות ביותר, מכיוון שהמשק בחודש מאי חזר כמעט לפעילות מלאה".

"לצערי", הדגיש דרעי, "בעלי האולמות ובעלי העסקים הקטנים משלמים היום ביוקר על ההגבלות החדשות אולם לצערנו אין ברירה. הפתרון היחיד למנוע את התפשטות הנגיף הוא להגביל ולצמצם כמה שאפשר ולהקפיד על ריחוק חברתי".

דרעי (צילום: פלאש 90)

דרעי הדגיש במהלך ישיבת הסיעה כי "הישיבות ששמרו על מתווה הקפסולות הצליחו למנוע את התחלואה".

על המאבק להשארת בתי הכנסת פתוחים סיפר, "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות וראש המל"ל נעתרו לבקשתי להשאיר את בתי הכנסת פתוחים. לא ייתכן שמסעדות ישארו פתוחות ובתי כנסת שבהם לא אוכלים ושומרים על ההנחיות, יסגרו שוב. בקשתי התקבלה ובתי הכנסת ישארו פתוחים ויוכלו להכיל עד 19 מתפללים".

מוקדם יותר היום נחשף ב'כיכר השבת' כי משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי נסוגו בהם מההתעקשות על סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת, ויאפשר 19 מתפללים בהם.

לפי הדיווח בחדשות 12, ההצעה הנוכחית של משרד הבריאות כוללת את המגבלות הבאות: סגירה של אולמות התרבות, הגבלת הישיבה במסעדות לעד 20 איש בפנים ו-30 בחוץ, סגירת חדרי כושר ובריכות ציבוריות, וביטול קייטנות מכיתה ה' ומעלה.

עוד קראו לסגור ברים ומועדונים במלונות, ולהגביל את מספר הנוסעים באוטובוסים לעד 20 איש, כשכל הנסיעות יהיו עם חלונות פתוחים וללא מזגן. כמו כן, המשרד קרא להעביר 30 אחוז מהעובדים לעבודה מהבית.

באתר ווינט ציטטו בכיר במשרד הבריאות שאמר כי אם הממשלה הייתה מקשיבה להתרעות שהוצגו בפניה לפני שבוע ושבועיים, לא היינו מגיעים למצב הזה.

"כולם התבשמו שיש מעט חולים קשים. אמרתי, חבר'ה, זה יעלה. זה בלתי נמנע. בארבעת הימים הראשונים של יולי קיבלנו יותר חולים קשים מאשר בכל חודש מאי. אם היום מקיימים סגר מלא, הווירוס ממשיך לדגור. הווירוס לא אומר כן המפקד ועוצר, ולכן כל המתנה מגדילה את מספר החולים החדשים, החולים הקשים, המונשמים והמתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר