"הכתובת היתה על הקיר"

זעם בביתר עילית על הסגר: "בושה ליהדות החרדית; פשע"

תושבי העיר החרדית ביתר עילית זועמים על ההחלטה להטיל עליהם סגר למשך שבוע, ותוקפים את הנציגים החרדים • "תניחו את המפתחות ותלכו הביתה", כתב תושב זועם, "בושה, פשוט פשע" (ארץ)

שיעור מהמרפסת בביתר עילית. ארכיון (צילום: ארי קופרשטוק)

תושבי העיר החרדית ביתר עילית, הופתעו אמש (שלישי) כאשר בשעת לילה מאוחרת התקבלה ההחלטה להטיל סגר על העיר, למשך שבוע ימים.

הסגר, שהיה אמור להתחיל בשעה 08:00 בבוקר, נדחה במהלך הלילה לשעה 13:00, בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת כדי לאפשר לציבור בעיר, להתכונן.

ההחלטה על הסגר, התקבלה ברגשות מעורבים ובעיקר בזעם רב מצד התושבים. ראשון התוקפים את ההחלטה היה כמובן ראש העיר מאיר רובינשטיין, שאמר כי "בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית".

רובינשטיין אמר כי הוא "מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדגרה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר".

ראש העיר מאיר רובינשטיין ב'אולפן כיכר'

ברשתות החברתיות, תקפו רבים מהתושבים את ההחלטה. "בושה ליהדות החרדית", כתב אחד מהם, "כל הנציגים תניחו את המפתחות ותלכו הביתה. מתעללים בעיר שלימה ללא מענה - לא במשרד הבריאות ולא בפיקוד העורף. תוקעים סגר ולא מביאים שום פתרונות, אז למה נבחרתם???.

"מאות משפחות מתחננות להתפנות למלוניות, נאדה. מאות משפחות בבידוד מתחננות לתעסוקה, שהילדים מגרדים את הקירות, נאדה. מאות משפחות חולי קורונה מדביקים אחד את השני, ואתם עושים סגר. למה? שיוכלו להמשיך להדביק? איך אתם הנציגים שלנו הולכים לישון שעיר שלימה על גלגלים?".

"בושה, פשוט פשע", כתב התושב הזועם, "אל תוציאו לנו סרטונים ולא הודעות יח"צ, נמאס מהקשקוש הזה. תעשו מעשים אחת ולתמיד. כמה, כמה אפשר להתעלל רבונו של עולם, אלפי אנשים פוטרו מהעבודה, ללא לחם. חלקם בחל"ת, וחלקם מגרד את הקירות, ואתם הנציגים שבחרתי בכם מקבלים משכורת, על מה??

"יושב ראש העיר, זעוק לעזרה, ואף אחד מכולכם לא בא להושיט לו עזרה, אני לא מבין למה בחרנו בכם, בשביל שתשבו כמו עציצים? לכו תצעקו, תהפכו את המדינה - ואם קשה לכם, תנו מקום למקצוענים, שיעשו את העבודה".

הכותב הזועם, המשתייך לסיעת 'שלומי אמונים' הבהיר כי הוא מתכוון "לכל הנציגים כולם הנקראים מפלגות חרדיות".

העיתונאי אריה ארליך, תושב העיר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "החל ממחר בבוקר, ולמשך שבוע, אני ותושבי עירי (ביתר עילית) נהיה תחת סגר. אנשי העולם החיצון - אתם מוזמנים לשלוח לי רחפנים עם ברכות, בלוני הליום עם פתקי עידוד, טייארות עם לבבות, וכל דבר שיחזק אותנו במצב הרוח הזיפטי והשפוף הזה".

הפרשן יעקב ריבלין, הגיב לו: "ליבי ליבי. בכנות. אבל הכתובת היתה על הקיר. אתה ראית. אני ראיתי. כולם ראו".

אחד הגולשים הגיב: "הכתובת היחידה זה שנאת חרדים שיש בממשלה עם קרוב ל-20 נציגים חרדים ובתקשורת הישראלית שהיא יודעת בדיוק למה היא שמה תמונה אילסטרוציה של החרדים בכל דיווח על הקורנה, ושנאת אחים לצרה. העיר ביתר לא מובילה בתחלואה הכי גבוה יותר מערים אחרות כמו בירושלים בשכונות חילונית ובתל אביב".

העיתונאי יניר קוזין מ'גלי צה"ל', כתב בטוויטר: "הסגר על ביתר עילית מפתיע אותי במיוחד ומעיד עד כמה מראה עיניים יכול להטעות. אני מגיע לא מעט לביתר מאחר וזו "העיר הגדולה" הקרובה למקום מגוריי. הייתי שם לפני יומיים, כולם (מעל 95%) עם מסכות על האף ושומרים מרחק. כנראה שהסיפור הוא ההדבקה בבית. באסה לתושבים. יאללה שיעבור מהר ובבריאות".

צייצן אחר כתב בטוויטר: "כל אחד מתושבי ביתר ואלעד שיצביע בפעם הבאה למפלגה חרדית הוא פראייר מושלם. ש"ס ויהדות התורה חייבות להטיל וטו על מדיניות הסגרים המטורללת, של ממשלה רעה שאין לה מושג מה היא עושה. סגר לא עוזר לכלום, רק הורס את חיי התושבים".

במשרד הבריאות ציינו כי הסיבה להחלטה על הטלת הסגר היא מאחר ובעיר ביתר עילית יש 240 חולים פעילים, כך ששיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 389, ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 224%, כך שלנוכח חשש משמעותי מהתפשטות המחלה בעיר ומחוץ לה, הוחלט, כאמור, על הכרזה על העיר כאזור מוגבל.

עוד ציינו במשרד הבריאות כי "מזה למעלה מחודש מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים בישראל עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,100 חולים ליום. בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל מדינת ישראל, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי המדינה.

"עם זאת, לאור תחלואה משמעותית בעיר ביתר עילית וזאת גם לאחר נקיטת הגבלות על התקהלות ועל מערכת החינוך בעיר, לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת, במסגרת הכרזה על שטח מוגבל בעיר".

יוזכר, כי פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שהודיעה אמש על התפטרותה, תקפה במכתב הפרישה את ההחלטות על הטלת סגר על אזורים אדומים.

"גם יעילות הטיפול ב"יישובים אדומים" ע"י הכרזה עליהם כאזור מוגבל על כל המשתמע מכך אינו הצעד היעיל ביותר בשלב זה", כתב פרופ' סדצקי, "האזורים המוגבלים משתנים בתזזיתיות, הארץ כולה בוערת ממקרים ולמרות שאני תומכת בנקיטת פעולות ממוקדות "תפורות נסיבות" בהנהגת הראשויות המקומיות ובהכוונה המקצועית של משרד הבריאות, אני סבורה שלעת הזו השקעת המאמצים ב'מודל הסגרים' לא יוביל לתוצאות הרצויות".

עוד היא כתבה כי "במצב שנוצר, יעילותו של כל טיפול ממוקד ע"י בידוד, או סגר מקומי בלבד, פוחתת ויש לחזק את צעדי המניעה של ההגנה האישית והריחוק החברתי של כלל האוכלוסייה, תוך הפעלת עקרון של ביצוע צעדים עם מקסימום אפקטיביות בהפחתת ההדבקה בנגיף תוך שמירה מקסימלית על אי פגיעה בכלכלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר