משבר חריף

הליכוד נגד בית המשפט העליון; כחול לבן מאיימים לפרוש

משבר חמור בקואליציה: הליכוד מצטרף ליוזמה נגד השופטים, להגברת השקיפות בניגוד העניינים שלהם, ו'כחול לבן' מאיימים בתגובה בבחירות. בתווך: החרדים - שעדיין מתלבטים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בתמוז תש"פ | 08.07.20
(צילום: מרק ישראל סאלם, פול)

סערה ואיום בבחירות בקואליציה: מפלגת הליכוד הודיעה בשעה האחרונה, כי תתמוך בהצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהאופוזיציה המאתגר את הממשלה מבחוץ ומתכוון להביא להצבעה בכנסת הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ניגודי העניינים של שופטי העליון.

תחילה הודיעו בליכוד שיאפשרו לחבריהם חופש הצבעה, החלטה זו הובילה לתסיסה בקואליציה. ובשעה האחרונה הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "הליכוד יצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים".

בכחול לבן אמרו בתגובה, כי "הצבעה בעד הקמת ועדת חקירה לשופטים היא הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית".

גורמים בכחול לבן החריפו את הטון בתגובה להחלטת הליכוד שלא לאפשר חופש הצבעה על הוועדה לחקירת שופטים ואמרו: "אם בליכוד מצביעים בעד ועדת החקירה לשופטים המשמעות היא הליכה לבחירות. אי אפשר לנהל ככה מדינה".

יו"ר הכנסת יריב לוין פרסם גם הוא הודעה בנושא ואמר: "אתמוך בהקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא ניגודי העניינים בבית המשפט העליון. תמו הימים בהם הכנסת חששה לבקר את מערכת המשפט".

לוין הוסיף ותקף: "עצם הדיון שיתקיים היום במליאת הכנסת בהצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ניגוד העניינים בבית המשפט העליון והתמיכה הבלתי מבוטלת שההצעה זוכה לה, הם שבירה של מחסום נוסף בדרך לביקורת פרלמנטרית אפקטיבית על הדברים הטעונים תיקון ברשות השופטת".

לאחר ישיבת התייעצות, סיעת 'יהדות התורה' הודיעה על חופש הצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבתי המשפט. יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני יצביע בעד.

סיעת ש"ס הבהירה אף היא, כי היא "לא פנתה לאף אחד בליכוד בדרישה כלשהי בעניין ההצעה להקים ועדה פרלמנטרית לבדיקת ניגוד עניינים של השופטים. סיעת ש"ס הודיעה ליו"ר הקואליציה, מיקי זהר, כי תתמוך בכל החלטה שיקבל בתוקף תפקידו. כל שאר הפרסומים אינם נכונים". מאוחר יותר הודיעה ש"ס כי תתמוך בהצעת החוק להקמת וועדת החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר