הפילוג בחסידות גור

האברכים העיפו את הגמרות למג"ש; השטיבל הגוראי נסגר

שטיבל בעיר בני ברק השייך לפא"י, הפך למוקד סערה בתקופה האחרונה בעקבות הוספת המילה 'גור' לשלט • מספר אברכים הגיעו משטיבל אחר להפריע למג"ש - שעבר לקהילת הגר"ש אלתר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

גם אחרי הפרישה הסופית של אנשי קהילת הגר"ש אלתר, הרוחות בחסידות גור עדיין סוערות: קבוצת אברכים משטיבל אחר, הגיעו לבית הכנסת ברחוב רבי עקיבא 68, שם סגרו את הגמרות של המג"ש, הרב מעכיל מונדרוביץ.

בתיעוד ממצלמות האבטחה, ניתן לראות את האברכים מתקהלים במקום, ניגשים לשולחן לידו ישב, מזיזים אותו ולוקחים את הספרים מהם למד.

גורמים בחסידות גור טוענים מנגד כי מדובר באדם המתעקש להגיע לשטיבל של חסידות גור, למרות שפרש ועבר לקהילה אחרת - מה עוד, שהוא לא לבש מסכה כנדרש. בסיומו של הסרטון, ניתן לראות כיצד הוא נכנס ולובש את המסכה.

מדובר בשטיבל ישן השייך לפא"י, לשם נכנסו חסידי גור וחסידים פולנים נוספים להתפלל, כאשר בהסכמת האדמו"ר הפני מנחם חתמו כי המקום נשאר בבעלות פא"י.

מתפללים בבית הכנסת מספרים ל'כיכר השבת' כי הרב מונדרוביץ, נמצא שם מידי שבת, שעתיים לפני תפילת שחרית, ולומד. בנוסף, הוא מוסר שיעור קבוע בעת ההפסקה הנהוגה בגור באמצע התפילה, ושיעור נוסף בשמירת הלשון לאחר התפילה, כפי תקנת האדמו"ר מגור.

בשבת האחרונה, למרות שהגבאי התעקש במהלך כל תקופת בפילוג שבבית הכנסת לא יעסקו בפוליטיקה, התחוללה במקום מהומה, לאחר שכאמור, למקום הגיעו אברכים משטיבל אחר.

יש מהמתפללים שטענו, שאותם אברכים הגיעו משטיבל אחר וניצלו את העובדה שרבים מהמתפללים הקבועים והמבוגרים אינם במקום בשל הקורונה, כדי להיכנס ולהפריע. אולם מתפללים אחרים אמרו כי האברכים הוזמנו למקום על ידי הגבאי ופעלו כראוי.

למרות שהשטיבל שייך לפא"י, בשיפוץ האחרון שנערך במקום הוסיפו את המילה 'גור' לשלט - אך כעת, יש מי שהוריד את המילה, ככל הנראה במטרה להרחיק שוב את המחלוקת מהמקום.

בינתיים, הודיעו הגבאים בצער רב למתפללים כי נאלצים לסגור באופן זמני את שערי המקום, בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו במקום, וההתקפה על הרב מונדרוביץ.

"המקום היה שקט ומאוחד לאורך השנים", מספר לנו אחד המתפללים. "למרות הקשר שלנו למקום, נאלצנו להודיע כי איננו יכולים להמשיך להגיע למקום בו נוהגים בפרובוקטיביות כלפי המג"ש, שאף היה ניגש תדיר לפני העמוד, ומנעים את התפילה בקולו הערב", הוא מוסיף בצער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר