נפטר בביתו

הזדכך בייסורים קשים: הרב צבי זלצר זצ"ל

ממודיעין עילית מגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו של מחזיק החינוך החרדי בבאר שבע, הרה"ג רבי צבי זלצר, שנפטר בביתו כתוצאה מהמחלה הקשה, והוא בן 73 (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב זלצר זצ"ל (צילום: באדיבות המצלם)

ממודיעין עילית מגיעה הבשורה המרה והקשה על הסתלקות מחזיק החינוך החרדי בעיר באר שבע, הרה"ג רבי צבי זלצר, שחלה במחלה הנוראה, והוא בן 73 בפטירתו.

הרב זלצר זצ"ל, נולד להוריו אחרי השואה הארורה - ויחד עמם לארץ ישרא. הם השתקעו בפרדס חנה, שם קיבל את חינוכו בגיל צעיר ולאחר מכן עבר ללמוד בכפר חסידים.

המנוח היה מראשוני הפעילים החרדיים בעיר באר שבע, התחיל את פעילותו בתור בחור, בארגון 'הפעילים', לאחר חתונתו עבר ביחד עם רעייתו להתגורר בעיר באר שבע - בשליחותם של גדולי ישראל זי"ע.

לפני קרוב לחמישים שנה, הקים הרב זלצר בעיר באר שבע את בית יעקב המקומי, ואת תלמוד תורה 'מרכז' בעיר, כאשר במקביל, המשיך לעסוק בפעילות ההחזרה בתשובה ואף שימש כחבר מועצת העיר מטעם 'שלומי אמונים'.

אחד ממכריו הרבים, מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת', את גדולתו של הנפטר: "הוא היה איש של מסירות נפש למען כלל ישראל, לא עניין אותו כלום מלבד ה'אידישקייט', ובשביל זה הוא היה מוכן להקריב הכל".

"אין תושב חרדי או אף דתי בבאר שבע, שלא הכיר את הרב זלצר, הוא היה מכתת את רגליו למסור שיעורים ולקרב את אחינו התועים לאבינו שבשמיים, מדובר באבידה גדולה לכולם".

בשנה האחרונה, לאחר שחלה, עברו הרב זלצר ורעייתו להתגורר בסמיכות לילדיהם במודיעין עילית, המתגוררים במקום. הרב הותיר את רעייתו ואת בנותיו.

על חתניו נמנים; הגאון רבי אהרון שוורץ ראש ישיבה באופקים, הרב מרדכי זינגר, מרביץ תורה במודיעין עילית והרב אברהם יעקב אלדד מחשובי האברכים בכולל בית אבא, ראש הקהל בבית מדרש חניכי הישיבות במודיעין עילית.

בשבוע האחרון הוא נחלש ביותר ובני משפחתו שהו כל העת מסביב למיטתו, בשעה האחרונה (רביעי), יצא נשמתו בטהרה, כאשר בני משפחתו מסביבו זועקים, 'שמע ישראל'.

מסע ההלוויה יצא ככל הנראה מחר (חמישי) ממודיעין עילית, במידה ויהיו פרטים נוספים נעדכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר