התמלילים מהישיבה הסגורה

האגודאים מול הדגאלים: "נתניהו רוצה לסכסך בינינו לכחול לבן"

במהלך הישיבה הטעונה של 'יהדות התורה' באשר להצבעה על ועדת החקירה נגד בג"צ, נעו החברים בין החשש שנתניהו מנסה לסכסך אותם לבין הרצון להביע עמדה נגד בג"צ (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת יהדות התורה (צילום: בצלאל סמוטריץ')

הישיבה הסוערת של 'יהדות התורה' אתמול (רביעי) משקפת לא מעט את הלך הרוחות בתוך המפלגה, באשר לעמדות מול מערכת המשפט והמדינה. כעת אנו חושפים ב'כיכר השבת' את שהתרחש בישיבה הטעונה.

כזכור, הישיבה התנהלה באשר לתמיכה בהקמת וועדת חקירה לחקור את ניגודי העניינים של השופטים בבית המשפט העליון. ההצעה פילגה את הקואליציה - כאשר בחלק הימני צידדו בעד ההצעה, ובכחול לבן התנגדו לה.

ביהדות התורה התחבטו בשאלה שעות ארוכות, ולמרות הרצון העז להצטרף להצבעה נגד השופטים בישראל, הסתכלו באופן מציאותי על ההשלכות, העלולות להיות מרחיקות לכת עד כדי פירוק הקואליציה והליכה לבחירות.

אחד מהח"כים שהשתתף בישיבה אמר ל'כיכר השבת' כי "בסוף תמכנו בהצעה בכדי שלא יחשב שאנחנו תומכים בבית המשפט ללא כל קשר לליכוד".

במהלך הישיבה ראשי דגל התורה, גפני ומקלב, זעמו על הליכוד, מניסיון רב השנים שלהם בהצבעות מסוג זה נראה היה כי משהו שונה, במהלך ההצבעה הם שוחחו עם בכיר בליכוד המחזיק בתפקיד מפתח בכנסת ומקושר לראש הממשלה, וניסו לוודא כי הליכוד לא מוכר אותם.

עוד קודם לכן התפתח וויכוח נוקב בין אנשי דגל התורה גפני ומקלב לחברי הכנסת אייכלר ואליהו חסיד מאגודת ישראל.

גפני נשאל בישיבה ע"י סגן השר אורי מקלב האם רה"מ לא עשה זאת בכוונה בשביל לסכסך בין החרדים לכחול לבן וענה: "אני לא יודע בצורה ברורה, אבל זה יכול להיות" .

אייכלר תקף את אנשי דגל התורה והצהיר עוד קודם ההחלטה כי יצביע בעד: "הציבור מחכה שנצא נגד הבג"צ, בכל מצב אני אצביע בעד, גם אם יחליטו בסיעה להצביע נגד".

ח"כ חסיד צידד אף הוא בעמדתו של ישראל אייכלר.

ח"כ גפני סיפר בישיבה כי גנץ ואשכנזי שוחחו איתו ועם ליצמן טרם ההצבעה. גפני התבטא: "חשבנו שזה שטות, זה לא חוק ולא שום דבר, מהלך שהיה מיותר ושטותי, אלו אמירות חסרות בסיס, - אין בעיה להגיד אמירות אם אין לנו הפסד אבל אם זה מערער את היציבות מה נרוויח מזה? זה מערער את החיבור. כרגע האחריות שלנו היא יציבות הקואליציה".

נציין כי גם עמדת סגן השר מאיר פרוש הייתה בעד ההצבעה. השר ליצמן שנעדר מהישיבה, שלח את מקורבו מוטי בבצ'יק שהעביר את עמדתו של השר כי יש להימנע בהצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר