מצוד אחר החשודים

באמצע הצום: רבה של מינכן הותקף בלב העיר

הרב שמואל אהרן ברודמן, רבה של העיר מינכן בגרמניה, הלך לכיוון בית הכנסת בעיר, כדי להתפלל 'מנחה-מעריב' - לפני צאת הצום. באמצע הדרך הוא הותקף ע"י 4 מוסלמים (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ברודמן (מימין), עם השוטרים (צילום: באדיבות המצלם)

רבה של מינכן ומרבני 'ועידת רבני אירופה', הרב שמואל אהרן ברודמן, הותקף על ידי ארבעה מוסלמים שצעקו לעברו קריאות גנאי, ואף ניסו לתקוף אותו פיזית, המשטרה הוזעקה והתוקפים נמלטו.

על פי עדות הרב, זה קרה מתי שהוא הלך להתפלל 'מנחה-מעריב', שלפני צאת הצום, התוקפים היו ארבעה מוסלמים, גברתנים ואלימים. כאשר הם איבדו קשר עם הרב, הרב הצליח להזמין את כוחות המשטרה - אך התוקפים הצליחו להימלט.

נכון לעכשיו, המשטרה הוציאה את תיעודי מצלמות האבטחה מהמקום, וכרגע היא מנהלת מצוד אחרי החשודים בכל רחבי מינכן.

הרב ברודמן, מספר ל'כיכר השבת': "תודה על הדאגה, שלומי טוב, הם הלכו אחרי הרבה זמן, ואני נלחצתי - כי לאנשים ברחוב במינכן, לא באמת מזיז מה קורה, ואני פחדתי להוציא את הטלפון - שהם יחששו שאני אתקשר למשטרה, ברגע שלא שמו לב, ישר התקשרתי לביטחון הקהילתי והם נמלטו".

"נשיאת הקהילה תכנס היום (שישי) דיון חירום, בו ידונו על התקיפה האנטישמית ובכך שאדם עם כיפה לא יכול להסתובב ברחובות - שמא יתקפו אותו".

יצוין, כי הרב ברודמן נמצא בשנת האבל על אביו, רבה של סביון הגאון רבי דוד ברודמן, שנפטר לפני כחודשיים והיה בן 84 בפטירתו.

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', אמרה לאחר התקיפה, "הקורונה לא הכניסה את האנטישמיות לבידוד. אסור להאט לרגע את המאבק באנטישמיות".

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אומר: "האירועים האנטישמיים הפכו לדבר שבשגרה ולחלק מסדר היום שיהודים ברחבי העולם עוברים".

"לצערי", מוסיף חגואל, "כפי שאמרתי ברגע שנוכל להסתובב ברחובות חופשי לאחר שיעבור נגיף הקורונה, יעלו האירועים האנטישמיים ואף יהפכו לאירועים פיזיים ואלימים יותר, והנה אנו עדים לתקיפה אנטישמית. אני קורא לרשויות לטפל במפגע בכל חומרת הדין דם יהודי אינו הפקר!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר