דעה בווידאו

מתנצל, אבל הסגר מוצדק // ישי כהן

המשטרה הוכיחה אמש שמה שמותר לחילונים - אסור לחרדים. אם תרצו, עוד סיבה למה החרדים מאבדים אמון במערכת. אבל, לא בגלל זה נפר את ההנחיות - ולכן, הסגר מוצדק! (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

מתנצל, אבל הסגר מוצדק.

כן, אני יודע שזו לא דעה פופולרית בימים אלה, אבל עובדתית - זו האמת!

אבל לפני כן, המשטרה הוכיחה אמש שמה שמותר לחילונים - אסור לחרדים. בזמן שאלפים צפצפו על הנחיות משרד הבריאות בתל אביב, בירושלים - המשטרה השתמשה ביד קשה נגד החרדים ו"יד קשה" זו הגדרה עדינה מאוד. אחד התיעודים הקשים שצילם חיים גולדברג, כבר הועברו לבדיקת מח"ש.

אם תרצו, עוד סיבה למה החרדים מאבדים אמון במערכת, בזמן בו האמון קריטי כל כך.

ועכשיו, הסגר.

כן, הסגר מוצדק!

אני יודע שישר כולם מזדעקים - למה בתל אביב אין סגר? למה רק על החרדים? איפה ואיפה וכו'. שאלות טובות ומובנות, רק שאלו שאלות שנובעות מהרגש המזדעק, ופחות שאלות שמתבססות על העבודות.

מה העובדות? בשכונה בה ישנה תחלואה גבוהה, בשכונה בה לא מקפידים על הוראות משרד הבריאות - צריך להטיל סגר, גם אם מדובר בסגר שנועד להרתיע ולעורר את התושבים.

לא ייתכן ששכונה חסידית תסבול מתחלואה גבוהה, ובמקביל נקבל תמונות של עשרות אנשים, ללא מסכות ובלי שמירת מרחק - בתוך בית מדרש סגור, באותה שכונה. זו סכנת חיים אמיתית!

אם סגר זה מה שיועיל לשינוי אורח החיים, אם הסגר יועיל להפנמת המצב המסוכן - אז שיהיה סגר.

בבריאות לא משחקים, "ונשמרתם" אינה המלצה אלא ציווי!

תפנימו, את הנגיף לא מנצחים עם התבכיינות על אפליה. נכון, יש תלונות, האמון אבד - ולא החרדים אשמים בכך, אבל בגלל זה נסתכן? רק בגלל "אפליה" נסכן את חיי ילדינו? לצערנו, זה בדיוק מה שקורה בחלק מהמקומות, רואים את זה במספרי החולים והיקף ההדבקות - וזו הסיבה שהסגר, בחלק מהשכונות, כה נצרך.

זה הזמן וזו הבמה לפנות שוב אל משרד הבריאות ולדרוש את פרסום הקריטריונים להטל סגר, בצורה שקופה וברורה - ולו כדי להחזיר במעט את אמון הציבור החרדי, שהתרסק ואבד.

ולסיום. עוד רגע יקפצו הטוקבקיסטים ויתקפו שאני מדבר נגד אדמו"ר זה או אדמו"ר אחר. אז לא, חלילה. לא ראיתי הוראה מפורשת של אף אדמו"ר ללכת בכוונה בלי מסכות או להידבק ביודעין בנגיף. בנתיים, כל הרבנים הורו בנחרצות - ההיפך. אז טלו מסיכה, שמרו על ההנחיות ותמנעו את הסגר הבא...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר