ההסבר של הגר"ח

המשגיח כעס: "מפנים את האצבע המאשימה ל'עידית'; לחרדים"

הסיבה להחלטות הנוקשות מול החרדים, בעקבות נגיף הקורונה, היא - לפי המשגיח המפורסם הגר"ח מישקובסקי - העובדה כי הם ה'עידית', הכי משובחים מבין המגזרים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ח מישקובסקי (צילום: מוטי גרין)

משגיח ישיבת אורחות תורה, הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי, תקף בשיחתו לתלמידיו את ההסתה נגד המגזר החרדי, הסגרים והאכיפה הסלקטיבית, ואמר כי בעיני רבים "תמיד החרדים אשמים, כי הם ה'עידית'".

את דבריו פתח המשגיח בסיפור דומה מן העבר, בשם הצדיק רבי זאב אידלמן זצ"ל, יליד בריסק וידידו מנוער של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, כי בבריסק פרצו מדי פעם שריפות - כל פעם בחצי אחר של העיירה - והתושבים ראו בכך עונש משמים.

"ראשי העיר שלחו אז שליחים לבדוק את סיבת השריפות והצרות הנוספות שהיו במקום, ויצאו לבדוק בלילות אחר העושים במחשך את מעשיהם הרעים, ולהבין מי הוא הגורם לדבר".

הגר"ח מישקובסקי המשיך וסיפר: "כשהם הגיעו לבית של הב"ח, שהיה שם הרב, הם ראו שהבית חשוך, והדבר היה לפלא בעיניהם: רב של עיר שהולך לישון ואינו לומד בלילה?! אז הם תלו בו את האשמה, ומיד ביום המחרת (שהיה זה יום שישי) הם גירשו אותו עם כל חפציו מהמקום".

"והאמת הייתה, שבני העיר לא שילמו לב"ח את המשכורת שלו, ולכן לא היה לו כסף להאיר את הבית בלילות, אז הוא היה עולה לעליית ביתו ולומד שם לאור הירח, ובגלל הקפידא על שזלזלו בכבוד הב"ח, באו עליהם השריפות והצרות".

הבריחה מהסגר בביתר, בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סיכם המשגיח: "כך זה דרכם של האנשים: הם עושים את העוולות והעבירות, ואחר כך מאשימים את הרב... 'אתם המיתם את עם ה'".

"וכמו אז, כך גם בימינו, שכאשר מחפשים את מי להאשים בהתפשטות הקורונה, מיד מפנים את האצבע על העידית: 'החרדים אשמים'... וכמו שגם קבעו זאת בהתחלה בחוק, שבבתי הכנסת התירו עד חמישים איש ובאירועי התרבות התירו עד מאתים וחמישים איש", סיים הרב מישקובסקי את ביקורתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר