משבר ה'קורונה'

מי יהיה הפרויקטור? רוני נומה ויתר; איזנקוט מחכה לטלפון

לאחר שלא קיבל סמכויות, הודיע האלוף במיל' רוני נומה כי הוא מוותר על מינויו ל"פרויקטור" לטיפול במשבר הקורונה. בנתיים, צץ שמו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שמציב שלושה תנאים (ארץ)

איזנקוט ונומה (צילום: עודד אנטמן; טל עוז / משרד הביטחון)

מי יהיה הפרויקטור שיטפל במשבר ה'קורונה'? שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כבר לפני שבוע כי ימנה פרויקטור לתפקיד, אך עד כה טרם נמצא המועמד שיקח על עצמו את העול.

תחילה, פנה פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות אל האלוף במיל' רוני נומה, לאחר שזה ניהל בהצלחה רבה אצל הטיפול במשבר הקורונה בעיר בני ברק בגל הראשון.

נומה, למד מהר מאוד את הנושא ופעל בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים ממשרדי הבריאות, הביטחון והאוצר ועד קופות החולים ופיקוד העורף.

במהלך השבוע האחרון התנהלו שיחות מול נומה כדי שיקח את התפקיד אך אמש הוא הודיע כי לא ייקח זאת. הסיבה: נומה הבין כי לא יקבל סמכויות אמיתיות לטיפול במשבר וכי לא מחפשים פרויקטור שיפקד על כלל המערכה אלא משהו נקודתי יותר.

רוני נומה בחמ"ל בבני ברק. ארכיון (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי נומה הסכים לקחת את התפקיד בהתנדבות אך ביקש סמכויות בסיסיות כדוגמת אישור לשוחח עם המשרדים השונים והגופים הרלוונטים, אך גילה כי אין כוונה לתת לו את הסמכויות הללו.

עוד דווח ב'ידיעות' כי מי שהיה אמור לתת לו את הסמכויות הללו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא מנכ"ל משרד הבריאות.

בנתיים, בחזית מתייצב הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, שלפי הדיווח של אטילה שומפלבי ב-ynet, מוכן לקחת את התפקיד אך בכפוף לשורת דרישות. בשיחות סגורות עם מקורביו אמר איזנקוט: "אני חייל, אם קוראים לי אני מתייצב באופן מיידי לניהול האירוע הלאומי הזה".

ומה התנאים של איזנקוט? ב-ynet דווח כי הרמטכ"ל לשעבר רוצה שהמינוי יהיה מטעמו של ראש הממשלה נתניהו ולא מטעם משרד הבריאות, שכן לדעתו פרויקטור שיעבוד תחת משרד הבריאות עם סמכויות אפסיות - ייכשל. בנוסף, הוא דורש לתפקד תחת נתניהו והמועצה לביטחון לאומי בצורה ישירה כדי שיוכל לנהל את האירוע ברמה לאומית. התנאי השלישי הוא קבלת סמכויות ואחריות מראש הממשלה כך שיוכל להוריד פקודות במהירות.

לפי הדיווח, מי שהציע את איזנקוט לתפקיד הוא האלוף במיל', טל רוסו, שבמסגרת מחקר שערך עם אנשי מקצוע הם הגיעו למסקנה שאיזנקוט מתאים לתפקיד.

בנתיים, איש לא פנה אל איזנקוט, לא שר הביטחון בני גנץ ולא ראש הממשלה בנימין נתניהו. במערכת הפוליטית יש מי שמעריכים שישנו חשש למנות את איזנקוט לתפקיד בגלל שיקולים פוליטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר