נתונים מדאיגים

סגר מלא? 'ישראל עומדת לשבור שיא עולמי'

השוואה שערך ארגון הבריאות העולמי, מגלה כי ישראל במקום השלישי באירופה מבחינת מספר הנדבקים החדשים מידי יום • יו"ר הסתדרות הרופאים: לפעול כעת - ולשפר את המצב (ארץ)

קורונה בישראל (צילום: שאטרסטוק)

"אנחנו מגיעים לשיא עולמי במספר הנדבקים" - מזהיר היום (שני) פרופ' חגי ציון, יו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, בראיון שהעניק לאולפן ynet.

לפי השוואה של ארגון הבריאות העולמי, ישראל במקום השלישי באירופה מבחינת מספר החולים החדשים המתגלים מידי יום.

לפנינו ברשימה, רק רוסיה וקזחסטן. רוב מדינות אירופה, למרות שסבלו יותר מישראל בגל הראשון ועל אף שיש בהם יותר תושבים, יש פחות חולים מידי יום.

פרופ' חגי ציון הסביר בראיון כי "נעשו הרבה טעויות בדרך למקום בו אנחנו נמצאים, אך החוכמה היא לפעול כעת כדי לשפר את המצב. סגר מקומי במוקדי התפרצות חייב להתבצע בנחישות ובמהירות. ככל שנקדים לבצע סגר במוקדי התפרצות כך נפחית את מספר הנדבקים".

הוא חושש מפני עומס על בתי החולים לקראת החורף המתקרב, בו המחלקות עמוסות בין כה בשל השפעת. "אם נעמיס על בתי החולים יותר ויותר חולי קורונה, החולים שיגיעו בתקופת החורף לא יוכלו לקבל טיפול הולם. המטרה כרגע היא להוריד את מספר חולי הקורונה כדי להפחית עומס על בתי החולים".

לדבריו, "צריך להגיע לקרוב ל-3,000 חוקרים אפידמיולוגיים. ניתן בקלות להכשיר אנשים לתחום הזה, ויש לפעול יותר מהר. הווירוס מתפשט במהרה, ואנחנו לא יכולים להמשיך לרוץ אחרי הזנב של עצמנו. יש צורך בנחישות ובניהול ראוי שיהיה מרוכז בידיו של גורם אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר