תגובה חריפה

אלקין תוקף את רובין: "הוא כועס ומתוסכל"

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות התפטר, תוך שהוא מטיח האשמות בשר להשכלה גבוהה שהגיב כי "עולם אקדמי ובריונות, הם שני דברים שאינם צריכים ללכת יחד" • צפו (ארץ)

השר זאב אלקין (צילום: באדיבות המצלם)

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין התפטר מתפקידו כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות תוך שהוא תוקף את השר להשכלה גבוהה: "טורקיה זה כאן".

במכתב שפרסם כתב, "ידענו בעבר מאבקים על חופש הביטוי ועצמאות ההשכלה הגבוהה, אך הרס חסר מורא המונע מאינטרסים פוליטיים צרים, טרם חווינו. תקופה קשה דורשת צעדים קשים. ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט בצעד חריף שאף יו"ר ור"ה בעבר לא נקט - החלטתי להתפטר מתפקידי כיו"ר ור"ה".

"אני תקווה כי בכך אצית את אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל, ציבור הסטודנטים, וכל אדם במדינת ישראל שעתיד הדמוקרטיה, המדע, המחקר, והחופש לחשוב יקרים ללבו".

בתגובה אמר השר זאב אלקין כי "מכתב ההתפטרות נובע מהכעס והתסכול שלו מכך שהפסיד בקרב המטופש והבריוני שניהלו מולי בסוגיית המבחנים הפרונטליים של הסטודנטים".

"אם כבר משתמשים בטורקיה, דווקא ניהול ההשכלה הגבוהה כקרטל של אנשים שחושבים שנולדו עם כפית זהב בפה, ויכולים לעשות בה מה שהם רוצים בלי להתחשב בסטודנטים, זה מריח יותר כמו טורקיה. הכוחנות של פרופ' רון רובין אינה הדרך שרוצים לחנך את הדור הבא. עולם אקדמי ובריונות, הם שני דברים שאינם צריכים ללכת יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר