"ההפגנה הפכה לאלימה"

תת ניצב שומר: השוטרים עצרו את הפצת המחלה מרוממה

תנ"צ עופר שומר, מי שמפקד על כל השכונות החרדיות מבית שמש ועד ירושלים, מתייצב באולפן 'כיכר השבת' ועונה על הטענות לאפליה בררנית של המשטרה ומדוע ההפגנה ברוממה פוזרה בכוח? (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

תנ"צ עופר שומר, מי שמפקד על כל השכונות החרדיות מבית שמש ועד ירושלים, מתייצב באולפן 'כיכר השבת' ועונה על הטענות לאפליה בררנית של המשטרה ומדוע ההפגנה ברוממה פוזרה בכוח? הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

ראינו את ההפגנה בשכונת רוממה בירושלים, שם השוטרים פעלו באכיפה חזקה מאד כלפי החרדים, ולעומת זאת ראינו את ההפגנה בתל אביב שם המשטרה הכילה את המפגינים עד שכמובן החלו התפרעויות קשות. מה ההבדל?

"חשוב לציין כמה דברים. קודם כל צריך לדעת שההפגנה ברוממה הפכה להיות אלימה מאד, ועד אז השוטרים גם שם התחשבו והכילו את המפגינים, עד אשר החלו לפרוץ את הגדרות, לזרוק אבנים וחפצים, דבר שמבחינת המשטרה אסור שיקרה, משום שברגע שהסגר נפרץ ואנשים מתהלכים ממקום למקום, הפצת הנגיף נמשכת, ולכן המשטרה נאלצה לפעול בכוח.

"השוטרים גילו שיקול דעת וניסו בכל הכוח למנוע את השימוש בכוח. יש הבדל בין להפר הנחיה של התקהלות בתל אביב, לבין תקיפה ואלימות נגד שוטרים ברוממה, וגם בתל אביב ברגע שהמפגינים החלו להתפרע המשטרה פעלה בכל הכוח נגדם ואף עצרה 19 מפגינים".

לא ראינו בתל אביב שוטר מצליף במפגין במכשיר הקשר שלו

"לא לכל שוטר יש את יכולת ההכלה הדרושה. אנחנו סופגים קללות, היעלבויות, אבנים, ביצים ובקבוקי זכוכית, ולא כל אחד יכול לעמוד מנגד, ויחד עם זאת אם מתגלים בעיות מקצועיות יש את הגורמים שבודקים וחוקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר