ערעורו נדחה

בית המשפט העליון על הרב שתקף 3 אחיות: "גרם להן נזק רב"

בן 72 שהואשם כי פגע באופן חמור באחיות בנות 8, 12 ו-14, ניסה לערער על עונש ארבע שנות המאסר שנגזר עליו, אך בית המשפט העליון החליט לדחות את כל טיעוניו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בית המשפט העליון קהותיר על כנו עונש של ארבע שנות מאסר שנגזרו על רב מאזור הדרום, שהורשע בביצוע מעשים חמורים בשלוש אחיות, בעת שהיו קטינות. כך מפרסמת היום (רביעי) הפרקליטות.

בכך קיבלו השופטים, פה אחד, את עמדת המדינה במקרה זה, תוך שהם חוזרים בפסק דינם על החומרה הרבה הגלומה בעבירות שכאלו.

"השיקולים המרכזיים שבענישת עבריינים מסוג זה, הם שיקולי גמול והרתעה - הן כלפי העבריין והן כלפי עבריינים פוטנציאליים", כתבו השופטים, "וכן שעל העונש לשקף את סלידת החברה ממעשים מעוותים אלה".

כזכור, הרשעתו של בן ה-72, ששימש כרב בית כנסת, היתה על עבירות שעשה בחמש הזדמנויות שונות, כלפי ילדות בגילאים 8, 12 ו-14, בעת שהן הגיעו לבית הכנסת עם בני משפחתן.

בהכרעת הדין נקבע, כי מעבר לארבע שנות המאסר שייאלץ לרצות, הרב יפצה את שלוש הבנות בסכום כולל של 150,000 שקל, למרות שבטיעונים שהגיש בערעורו, הוא אמר בין היתר כי "מדובר בעלילת שווא", וכן ש"המעשים באחת המתלוננות בוצעו בהסכמתה".

וכך כתבו לאחרונה שופטי בית המשפט העליון ניל הנדל, יעל וילנר ועופר גרוסקופף, שכאמור דחו את ערעורו: "בנסיבות בהן קיים פער גילאים כה גדול בין הנאשם למתלוננת, וכן העובדה שלנאשם היה מעמד נערץ בעיניה ובעיני בני משפחתה, אין המערער יכול להישמע בטענה כי האמין באמת ובתמים שהמעשים נעשו בהסכמתה החופשית של המתלוננת".

באשר לטענת הנאשם כי מדובר בעלילת שווא, פסק בית המשפט העליון: "מדובר בהשערות קלושות, שלא נתמכו אף לא בראשית ראיה".

"בהתחשב בנזק הרב שנגרם למתלוננות ולבני משפחתן עקב מעשי המערער, ונוכח ההשלכות ארוכות הטווח שצפויות להיות למעשים אלו על חייהן של המתלוננות ובני משפחתן, מדובר בפיצוי הולם", הוסיפו השופטים בנוגע לגובה סכום הכסף שעליו להעביר כפיצוי לבנות בהן פגע באופן כה חמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר