הנהלת האוצר וגנץ - מתנגדים

נתניהו הודיע: עד 3,000 ש"ח מענק - לכל משפחה בישראל

ראש הממשלה ושר האוצר הכריזו על חלוקת מענקים לכל אזרחי ישראל: 750 ש"ח לרווק, לצד אלפי שקלים למשפחות עם ילדים • גנץ סירב להשתתף בהצהרה; בהנהלת משרד האוצר מתנגדים (ארץ)

נתניהו מציג את המענק הכספי לאזרחים (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, החליטו על חלוקת מענק כספי נוסף לככל אזרחי מדינת ישראל, בסכום של עד 3,000 ש"ח למשפחה.

לפי התכנית, משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים. יתר האזרחים, ללא ילדים, יקבלו 750 שקלים.

בתגובה לביקורת נגד התכנית, אמר ראש הממשלה כי המענקים יניעו את הכלכלה, וקרא לאנשים לקנות מוצרים תוצרת כחול לבן, תוצרת ישראל, כדי לשפר את הכלכלה בישראל.

נתניהו הוסיף כי הוא מצפה לקבל את תמיכת בני גנץ, כדי שיוכלו להעביר את חלוקת המענק בהחלטת ממשלה, ולא יהיה צורך באישור הכנסת.

ראש הממשלה הוסיף כי הוא מקווה שהכסף יגיע במהירות לכל אזרחי ישראל, כדי שלא יהיה צורך בדיונים על קריטריונים - מה שיעכב את החלוקה.

לצד הגזר של המענק, הציג נתניהו גם מקל כאשר הודיע כי יטילו שורת מגבלות נוספות כדי לשטח את העקומה ולנצח את הקורונה.

נתניהו קרא לשנות את אורח החיים, ולהתרגל שלא יוצאים מהבית בלי מסכה. עם זאת, נתניהו הוסיף כי יעשו את הכל כדי שלא להטיל סגר כללי.

יצוין כי הנהלת משרד האוצר הביעה התנגדות לתכנית, לאור כך שמדובר בחלוקת כספים ללא כל היגיון או קריטריונים - גם למי שאינו זקוק לכך.

לטענת גורמים באוצר, מדובר במהלך שיגדיל את הגרעון עוד יותר, ובסופו של דבר ישולם על ידי הציבור. אולם לפי שעה נראה כי התכנית תקודם בכל זאת.

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מתנגד לתכנית לחלוקת מענק נוסף לכל אזרחי ישראל, ואף סירב להשתתף בהצהרה המשותפת עם נתניהו וכץ.

ממפלגת 'כחול לבן' נמסר בתגובה: "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים - כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה - מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

מי שהכין את התכנית לבקשת נתניהו, הוא יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון. בראיון ל'כיכר השבת' היום אמר, "מנסים לתפור תוכניות שיתאימו לכלל אזרחי ישראל".

"המגזר החרדי הוא מגזר גדול וחשוב, אנחנו מכירים את המצוקה שהמגזר החרדי מצוי בה. כמובן שיש התייחסות עמוקה של רה"מ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר