סוף להסתה?

שר התקשורת הורה: בלי תמונות של חרדים

הזעם הציבורי בעקבות העובדה שבכלי התקשורת הכלליים פרסמו תמונות של חרדים לצד דיווחים על חולי קורונה, הביא להנחיה של יועז הנדל, המבקש לאסור את התופעה (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בכלי התקשורת למגזר הכללי, נהגו בתקופה האחרונה מספר פעמים להציג בכל אייטם בנושא קורונה - תמונה של חרדים, כביכול חרדים וקורונה - חד הם. היום (רביעי), הורה שר התקשורת יועז הנדל להוציא הנחיה שתאסור זאת.

לפני שבוע, פורסם ב'כיכר השבת', על המאבק של הציבור החרדי כנגד התופעה - והיום, החליט שר התקשורת לעשות סוף לתופעה הזו.

הנדל ביקש מהרשות השנייה להוציא הנחיה לפיה לא ישולבו תמונות וויזואליות של חרדים וחרדיות באייטמים בנושאים של נגיף הקורונה שאינם עוסקים ישירות במגזר. ברשות השנייה הודיעו לשר כי יטפלו בסוגיה.

ח"כ מלכיאלי אומר לאחר ההוראה; "מברך על התקדמות המשמעותית במאבקם הצודק כל כך של העיתונאים אריאל אלחרר ויאיר לוי כנגד אותם כלי התקשורת אשר הדביקו תמונות של יהודים חרדים בכל כתבה הקשורה בנגיף הקורונה"

בדבריו ציין ח"כ מלכיאלי, "כי פנייתו החשובה של שר התקשורת יועז הנדל ליו"ר הרשות השנייה בנושא מהווה אבן דרך חשובה במאבק הצודק".

בסיום הדברים אמר מלכיאלי, "הסתיימו הימים בהם הציבור החרדי הפך לשק חבטות דרך קבע, כעת מצופה מיו"ר הרשות לאכוף את הנושא בכלי התקשורת השונים, אנו נמצאים בימים קשים במדינת ישראל וכוחנו כעם באחדותינו".

מארגון בצלמו- הנאבק אף הוא באפליית החרדים נמסר ."הגיע הזמן לשים קץ לשנאה וההסתה נגד מיעוטים. נמשיך להילחם למען זכויות אדם ונגד גזענות ושנאה".

בשבוע שעבר, אמר אייכלר מעל דוכן הכנסת בנוגע לנושא: "ישנה תופעה חסרת אחריות ומורשעת שעורכי האתרים והחדשות שמים על כל כתבה של קורונה תמונה של חרדים. גם אם הכתבה היא לא קשורה לחרדים בכלל".

בשבוע שעבר: הח"כים החרדיים התגייסו ל'מאבק האפליה' (ערוץ הכנסת)

"לדוגמה", ציין אייכלר, "כתבה שעסקה במתרחצים בשבת בתקופת הקורונה, העורכים הפליאו והדביקו תמונה של חרדים. בזמן שכל ילד יודע שהחרדים לא מתרחצים בשבת בים. זאת תעמולה תת הכרתית – היהודים הם מפיצי הנגיף. ממש כמו אבותיהם "מרעילי הבארות" במגפה השחורה".

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר; "מדובר בתופעה מסוכנת שמחלחלת יותר ויותר ועלינו לעשות הכל בכדי להפסיקה לאלתר! הציבור החרדי נאבק בנגיף הקורונה ונזהר יותר מכל מגזר אחר ולצערי מנסים לצייר את ההיפך מהמצב האמיתי בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר