הלווית הנפטר מ'קורונה'

החתן ספד: "לקחו אותך קרבן ציבור, שנזדעזע"

המונים ליוו בקריית בעלזא את הרה"ח רבי משה יוסף אוברלנדר ז"ל שנפטר מנגיף ה'קורונה'. חתנו ספד לו בבכי: "כל הקהילה שלנו מצטערת על כך שהלכת" (הספדים, חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הלווית נפטר מ'קורונה'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בקרית בעלזא בירושלים נערכה אמש (ראשון) הלווייתו של הרה"ח רבי משה יוסף אוברלנדר ז"ל, (60), מחשובי חסידי בעלזא, ואחד העסקנים המפורסמים בחסידות שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

בהלוויה השתתפו מאות מחסידי בעלזא, כולל האדמו"ר שיצא ממעונו ואף ליווה את המיטה בדרכה להר המנוחות, כאשר מי שהספידו את המנוח, הם הרב משה בראנדזדופר ואחד מחתניו של הנפטר.

בדברי ההספד אמר הגר"מ בראנדזדופער. "רבי משה יוסל, איך השארת ככה את קהילת בעלזא? זכית להציל בתים רבים בישראל, זכית להציל ילדים רבים שהוריהם כבר היו בבתי הדין בדרך לגירושין, והם ניצלו וזכו לקורת גג בזכותך

"אני בטוח שבבית דין של מעלה כשישאלו אותך האם עסקת בתורה? אתה תראה להם את מאות הילדים שניצלו בזכותך, ואת אלפי הילדים שנולדו בזכות הפעילות והשכנת השלום שלך, הם יעמדו לך לזכות בשמיים".

עוד הוא הוסיף ואמר בכאב כי הסתלק מאיתנו אדם צעיר שאין מי שימלא את החלל האדיר שהשאיר, כאשר הדבר היחיד שנשאר, אלו מעשין הטובים, ולסיום ביקש מהנפטר: "תעלה למעלה ותמליץ יושר על קהילת בעלזא ועל האלמנה השבורה, על החולים שנמצאים במצב קשה ועל אח שלך שיהיה לו רפואה שלימה בקרוב".

מי שהספיד לאחר מכן הוא אחד מחתניו של רבי משה יוסף ז"ל שאמר בבכי קורע לב. "עלה מוות בחלונינו, אוי נא לנו כי חטאנו. אנו מאמינים בני מאמינים שהקב"ה הוא רחמן ומרחם על הבריות ורואה את כל הצרות שעם ישראל עובר".

"רבי משה יוסף, אתה לא היית רק אחד מן החבורה, אלא היית המיוחד שבחבורה, שלקחו אותך לקורבן ציבור על מנת לנענע ולזעזע את כולנו. אתה היית חייל של הקב"ה ועשית את כל מה שביקשו ממך, וכל הקהילה שלנו מצטערת על כך שהלכת", אמר חתנו בכאב, והוסיף כי "אנו צריכים להתחזק במידות של תורה, עבודה וגמילות חסדים, משום שכתוב בספרים שכשהקב"ה מזעזע את העולם הוא רוצה שנתחזק בשלושת המידות הללו".

החתן המשיך וספד: "רבי משה יוסף, לא היה יום שלא היית מתייצב בבית המדרש ומתפלל ותורם כספים לצדקה, גם במצבים בהם היית לחוץ מאד בשלל התפקידים שלך, כמו חייל בעלזאי אמיתי. אנו מקבלים על עצמינו להתחזק ומבקשים מהקב"ה שירחם עלינו ויושיע את אלפי הילדים השבורים מהתקופה האחרונה.

"לך בשלום ותנוח על משכבך בשלום, תהיה מליץ יושר עבור כולנו ובפרט עבור אחיך שהיה כל כך קרוב אליך שיהיה בריא, ושכולנו נהיה בריאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר