הפיגוע בבאר שבע

חייל וקצין שב"ס מהלינץ' - זוכו מחמת הספק

חייל צה"ל יעקב שמבה וקצין שב"ס רונן כהן, שהיו מעורבים בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע לפני כחמש שנים, במהלך פיגוע ירי, זוכו יהום (שני) מחמת הספק בבית המשפט (חדשות)

רגע האימה בפיגוע (צילום: דניאל ונופר, ביטחון שדה)

חייל צה"ל יעקב שמבה וקצין שב"ס רונן כהן, שהיו מעורבים בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע לפני כחמש שנים, במהלך פיגוע ירי, זוכו היום (שני) מחמת הספק בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

הפטום זרהום, נתין זר מאריתריאה, נהרג בלינץ' שהתרחש במהלך פיגוע ירי בתחנה המרכזית, במהלכו המחבל מהנד אל-עוקבי, ירה בחייל עומרי לוי והרגו ולאחר מכן נטל את נשקו ופגע באזרחים נוספים.

במהלך היריות, ובצל המהומה במקום, המחבל ברח מחוץ לתחנה - שם חוסל בקרב יריות עם המשטרה, במהלכו נפצעו חמישה שוטרים.

במקביל, זרהום זוהה בטעות כמחבל, והוכה על-ידי אזרחים במקום ונורה על-ידי הקב"ט.

בפסד הדין, קבע השופט אהרון משניות, כי "אין לי ספק שהנאשמים היו בטוחים שהמנוח הוא אחד מכמה מחבלים. הסיטואציה הייתה סכנת חיים. גם המשטרה סברה שמדובר במחבל. הפיגוע ארך 18 דקות שנראו כמו נצח. צריך לשים גבול בין התנהגות מוסרית לפלילית".

לפני כשנתיים הורשעו שני מעורבים בלינץ', הראשון דוד מויאל הורשע במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו 100 שעות עבודות שירות ו-2,000 ש"ח פיצוי למשפחת ההרוג; השני, אביתר דמרי, הורשע גם הוא במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר בפועל ופיצוי דומה למשפחה.

הבוקר, כאמור, זיכה ביהמ"ש מחמת הספק את החייל יעקב שמבה שנחשד כי בעט בזרהום בעת ששכב על הרצפה מנוטרל ואת קצין השב"ס רונן כהם שנחשד כי הטיח ספסל זרהום.

עו"ד איתמר ברקאי שייצג את הלוחם שזוכה מסר כי "מדובר ביום שמחה אשר מהול בעצב. אני מברך על החלטתו הנכונה והצודקת של בית המשפט הנכבד אשר זיכה את מרשי מכתב האישום החמור והחריג שהוגש כנגדו, אך באותה נשימה לא ניתן להתעלם מהעוול הנוראי שנעשה למרשי, לוחם בגולני בזמן האירוע נשוא כתב האישום, בעצם הגשת כתב האישום החמור והבזוי כנגדו וזאת אך בשל פועלו כלוחם בזירת פיגוע חי ומתנהל ומתוך רצונו לחתור למגע עם מי שזוהה כמחבל ולהביא לסיומו של אירוע הטרור.

"אמרתי בתחילת הדרך כי במצב דברים הגיוני ונורמאלי היה זוכה מרשי לצל"ש על תפקודו באירוע ולא בכתב אישום, ואני עדיין סבור שכך צריך להיות גם היום. אני גאה במרשי ובפועלו ושמח שצדקתו יצאה היום לאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר