"לא ברור אם קיימת האפשרות"

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב: לא מכירים הדבקה חוזרת

מרכז המידע והידע לקורונה של אמ"ן פרסם דו"ח שכלל את סוגיית השאלה האם מי שנדבק בקורונה יכול להידבק שוב. אמ"ן מצטט את ה'CDC' הטוען כי לא מכירים מקרה של הדבקה חוזרת (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרכז המידע והידע לקורונה של אמ"ן פרסם אמש (שני) דו"ח שכלל את סוגיית השאלה האם מי שנדבק בקורונה יכול להידבק שוב. אמ"ן מצטט את המרכז האמריקאי לבקרת מחלות - 'CDC' - הטוען כי לא מכירים מקרה של הדבקה חוזרת.

בדו"ח אמ"ן נכתב: "ה-CDC עדכן באותו הדו"ח על עמדתו בסוגיית ההדבקה החוזרת במחלה כי מפרוץ המגפה לא מוכרים לארגון מקרים של הדבקה חוזרת במחלימים, ולפיכך לא ברור לעת עתה אם אכן קיימת אפשרות שכזו".

כמו כן, ה-CDC עדכן את הנחיות היציאה מבידוד של חולי קורונה - לאחר 10 ימים וללא בדיקה חוזרת, נוכח משך הדבקה קצר יותר משהוערך.

על פי המרכז האמריקאי, מומלץ להפסיק לבצע בדיקות לטובת הגדרת חולים כמחלימים והוצאתם מבידוד, וכי ניתן לשחררם מבידוד בהתאם להנחיות הבאות: 1 - נדבקים אשר סובלים מתסמינים מוכרים של הנגיף, נדרשים לבידוד עד אשר הצטברו התנאים הבאים: עברו 10 ימים מאז הופעת הסימפטומים לראשונה, חלפו לפחות 24 שעות ללא חום, וחלה תחושת הקלה בתסמינים. באלו שסבלו ממחלה קשה, יידרשו כ-20 ימים לשחרור ובכפוף להחלטת הרופא המטפל.

"2 - נדבקים אשר קיבלו תשובה חיובית לקורונה והינם חסרי תסמינים, יכולים לשוב ולהיות במגע עם הסביבה בחלוף 10 ימים מרגע קבלת התשובה החיובית הראשונה בבדיקה".

באמ"ן מדגישים כי: "המלצות ה-CDC נובעות מנתונים חדשים בספרות הרפואית על משך הזמן בו חולה עלול להיות מדבק ממועד תחילת התסמינים. כך, מסתמן כי סיכון ההדבקה עבור מרבית החולים פוחת דרמטית לאחר עשרה ימים מתחילת התסמינים ובעבור אלו שסובלים ממחלה קשה יותר - כעבור עד 20 יום.

"לפיכך, הארגון ממליץ לשחרר מבידוד מחלימים מוקדם מהנהוג עד כה )וללא ביצוע בדיקות חוזרות(, כיוון שמשך הזמן בו חולה ממשיך להיות מדבק קצר ביחס לזה שסברו בתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר