המסעדות נפתחו

שר הבריאות: "התנהלות 'ועדת הקורונה' תוביל לסגר מלא"

שעה קלה לאחר שוועדת הקורונה אישרה את פתיחת המסעדות, בניגוד להחלטת הממשלה, שר הבריאות אדלשטיין מזהיר כי התנהלות הוועדה תוביל לסגר מלא על מדינת ישראל (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הבריאות יולי אדלשטיין (תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, תוקף את החלטת ועדת הקורונה של הכנסת לאשר את פתיחת המסעדות, בניגוד להחלטת הממשלה. לדבריו, ההתנהלות של הוועדה תוביל לסגר מלא.

במהלך ביקור בבית החולים רמב"ם התבטא אדלשטיין: "ההתנהגות בדיוני ועדת הקורונה בסופו של דבר תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא במדינה".

כזכור, מוקדם יותר, חברי ועדת הקורונה סירבו לאשר את החלטת הממשלה על סגירת המסעדות. שאר הסעיפים בצו – אושרו על ידי הוועדה. בהחלטה שלא לקבל את החלטת הממשלה תמכה יו"ר הועדה יפעת שאשא ביטון, אותה איים רה"מ, בנימין נתניהו, להדיח.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון סיפרה בוועדה על המו"מ הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות.

לדבריה: "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים.

"חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף". היא הדגישה כי הוועדה מכירה בכובד האחריות של החלטותיה, ואת אמונתה בחשיבות השיח עם הממשלה".

בתוך כך, אל"מ נועם פינק, סגן קרפ"ר, אמר בדיון בוועדה לביקורת המדינה כי "יש בצה"ל כיום 845 חולי קורונה פעילים. כמעט כולם במצב קל. רוב החיילים נמצאים במתקן באשקלון שהוא כפר מחלימים שמפוקד ע"י חיל הרפואה. ביום חמישי נפתח מתקן נוסף באולגה בגלל העלייה בתחלואה. יש חולים מאומתים שאושר להם להיות באשפוז ביתי – רק איפה שהיכולות מאפשרת להיות באשפוז ביתי.

"אחד לשבעה חיילים שמאושפזים אצלנו, יש בבית חיילים חולי קורונה לאחר שקיבלו אישורים פרטניים. הסבנו מעבדה לזיהוי חללים למעבדה לבדיקות נגיף הקורונה. המעבדה קיבלה אישור ממשרד הבריאות".

לדבריו: "המדיניות של הרמטכ"ל כעת היא יציאה ביחידות סגורות אחת ל25 יום, אך על הפרק גם ללכת לעוצר מלא בצה"ל. בשלושת השבועות האחרונים ראינו קפיצה גדולה בכמות החיילים החדשים. בגל הראשון היה כמה עשרות בשבוע ועכשיו עלינו למאות בגל השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר