זעקת המשגיח

"אברכים מדברים על אוכל; אפשר לקבל בחילה"

משגיח ישיבת 'אורחות תורה', הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, הביע זעם בוועד פנימי על כך שאברכים בני תורה נותנים יחס מיוחד לאוכל והתבטא: "אפשר לקבל בחילה". האזינו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

משגיח ישיבת 'אורחות תורה', הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, מסר ועד פנימי לאברכים וזעם על היחס המירבי שאברכים בני תורה נותנים לפעמים למאכלים והתבטא: "אפשר לקבל בחילה".

המשגיח אמר בשיחתו: "אברכים באים למנחה לבית הכנסת מתחילים לדבר, יושבים, כל אחד מדבר איך היה הצ'ולנט, איזה בשר אשתו קנתה, איזה דגים. אפשר לקבל בחילה, על זה אתם מדברים? מה אכלתם?".

המשגיח הוסיף והביא בשם מרן החזו"א שאמר כי אוכל זה לא נושא שמדברים עליו. "במחילה, כל אדם צריך לאכול, גם צריך לצאת, זה בושה לגמרי - זה לא נושא".

"אוכל זה לא נושא שמדברים עליו", חידד המשגיח, "ידוע שהאמא של ר' ניסים קרליץ, שאשתו הגיעה בהתחלה אליהם, היא מאוד שיבחה אותה על האוכל. אמרה קודם כל תודה רבה. והוסיפה כי 'אצלנו במשפחה לא מדברים על אוכל, אוכלים, לא מדברים על זה'".

המשגיח הוסיף וסיפר: "אף פעם לא שמעו את ר' ניסים מדבר על אוכל. הרב אוסטרן אמר ששמע את השווער שלו ר' ניסים פעמיים מדבר על אוכל. פעם אחת אשתו בישלה והאוכל יצא שרוף, היה לו עוגמת נפש. הוא אמר דווקא היום זה האוכל שאני אוהב".

"סיפר לי רבי ברוך דב דיסקין", המשיך המשגיח, "שר' גרשון אדלשטיין לא אהב שעושים עסק מענייני אכילה. הוא הגיע פעם לאיזה בר מצווה ותהה למה צריך כזו סעודה גדולה? זו מצווה הבאה בעבירה".

המשגיח סיים את דבריו: "אם זה הנושא שמדברים עליו, אתה מבין שהמצב ירוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר