תפוצות וקורונה

השרה ינקלביץ רתמה את גנץ לסייע לאלעד

השרה עומר ינקלביץ סיירה היום בעיר אלעד, שם דאגה לרתום את שר הביטחון בני גנץ לאשר חבילת סיוע ייעודית בעיר • בסיור סיפרה על שיתופי פעולה עם קהילות מהעולם (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
עומר ינקלביץ בעיר אלעד (צילום: דוברות עיריית אלעד)

שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ, ממשיכה לסייר בשטח במוקדים בהם מתמודדים עם תחלואה גבוהה של מחלת הקורונה. היום (שלישי) נפגשה השרה עם ראש העיר אלעד, ישראל פרוש ויחד ערכו סיור במרכז העיר ונפגשו עם בעלי עסקים המתמודדים עם משבר הקורונה.

פרוש הציג בפני השרה את האתגרים עמם מתמודדת העיר במהלך המשבר האחרון. בישיבה שהתקיימה במוקד העירוני, שם מנוהלים המאמצים למאבק בקורונה, הוצגו הנתונים העדכניים, ולפיהם ישנם כ-300 חולי קורונה פעילים תושבי העיר, מהם כ-80 משפחות שבמאמצים משותפים עם קופות החולים ופיקוד העורף כבר פונו למלוניות החלמה, לצד עוד עשרות חולים הממתינים לפינוי.

במהלך הפגישה, בה השתתפו גם סגר"ע ואחראי הבריאות אברהם שטרן, וסגרה"ע אבי דיין, יחד עם הצוות המקצועי העירוני, הועלתה נקודה בעייתית שתלויה בקריטריוני הפינוי ולפיהם רק משפחה בה ישנם מחצית מהילדים חיוביים לקורונה ושני ההורים חולים, זכאית לפינוי.

דברים אלו, הסבירו בעירייה, מקשים על פינוי החולים מהעיר וממילא לא מאפשרים להשטיח את עקומת ההדבקה. "בגל הקודם, היה לנו הרבה יותר קל לפנות חולים מהעיר, וכך הצלחנו בתוך שבועיים לעצור את המגפה באלעד", אמר ראש העיר.

"מה קורה כאשר רק הילד חולה? כיצד יסתדר לבדו?, מצד שני אם ישאר בבית ידביק את כל המשפחה", תהה ראש העיר. השרה ינקלביץ שיבחה את ראש העיר והנהלת העיר על הטיפול במשבר הקורונה והבטיחה כי תבדוק הנושא מול משרד הבריאות.

לדברי השרה ינקלביץ, "במשבר הקורונה, יותר מתמיד, עלינו לתת תשומת לב לערים עם אוכלוסיות מיעוטים וצרכים שונים. הסיור באלעד, כמו גם בערים נוספות מכל הגוונים, חשוב מאד עבור החיבור שלנו לאוכלוסיות השונות, להאזין לצרכים הייחודיים ולדעת לתת מענה מותאם".

בהמשך, התקיים סיור ופגישת עבודה נוספת במספר פרויקטים עירוניים חשובים, כמו שילוב בני נוער מתמודד עם הדרכה בחוות סוסים שיקומית, גן החי העירוני המעניק תעסוקה וחוויה לאלפי ילדים מידי שבוע וכן בבית הספר החקלאי השוכן בפארק הארכיאולוגי הייחודי שהוקם בעיר אלעד. ראש העיר כיבד את השרה במיטב פירות העונה הגדלים בפארק, ובראשם אשכול ענבים עסיסי שנקטף זה עתה מהכרם אותו שתלו ילדי העיר לפני מספר שנים. ראש העיר הציג את חזונו לשלב פילנתרופים יהודיים מרחבי העולם בפרויקטים אלו, המסייעים לפיתוח וחיזוק הדור הבא.

ינקלביץ סיפרה על כוונתה ליצור חיבורים ושיתופי פעולה בין העיר אלעד לבין קהילות יהודיות בחו"ל, זאת כחלק משורת תוכניות חדשות שהשרה מבקשת לקדם, להיכרות מעמיקה, מעורבות ואכפתיות לחיים היהודיים בחו"ל, ועל תפקידה המרכזי של הקהילה בחיי היהודים בחו״ל, ובמיוחד בעת משבר הקורונה.

השרה ששמעה את הפרטים, רתמה לעניין הסיוע לאלעד את שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, ואכן, בשיחה שהתקיימה לאחר מכן עם נציגי משרד הביטחון, פיקוד העורף, משרד האוצר ולשכת השרה, יחד עם ראש העיר וסגנו, סוכם כי בימים הקרובים יורחב המענה לפינוי למלוניות, לצד פיילוט חדש לתושבי אלעד, לרווחה לקהילה למשפחות שאינן יכולות להתפנות למלוניות, במסגרתו יוענקו חבילות סיוע שתיבנה בהתייעצות עם הרשות המקומית, בהיקף תקציבי מאות אלפי ש"ח. כמו כן, יוענק תקציב נוסף לחיזוק ההסברה בקרב תושבי העיר בנושא ההתגוננות מהקורונה.

ראש העיר ישראל פרוש הודה לשרה על הביקור והאוזן הקשבת, והעניק לה שי ייחודי מתנת העיר אלעד, ספר צילומי מנופי ישראל שחיבר הצלם איתי בודל, תושב העיר, וזוכה להערכה רבה בקרב אנשי המקצוע. כמו כן הוא הודה לה על ההירתמות המהירה והסיוע המקצועי שהיא הובילה למען העיר בתוך זמן קצר במיוחד.

השרה ינקלביץ אמרה כי, "זהו חלק ממדיניותו של שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, שקשוב לצרכים השונים של האזרחים ומספק את המענה הרלוונטי לכל אוכלוסייה. רק הבוקר העלינו בפניו את הצורך ובתוך מספר שעות הוא כבר החל לפעול בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר