יש מצב שאתם משתמשים באלכוג'ל לא נכון; כך תשנו זאת

לחיצה על הבקבוק ושפשוף קליל עלולים להיות חסרי תועלת. בואו נעבור על שלוש טעויות נפוצות שעשינו - ולדברי אנשי מקצוע בתחום הבריאות, אנשים אחרים מבצעים גם כן - כאשר הם מחטאים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בוודאי, גם אנחנו ניסינו להיות חיילי קורונה קשובים וצייתנים. אנו עוטים מסיכה, שומרים מרחק ולעתים קרובות (מדי) שוטפים את ידינו במים וסבון ומקנחים בג'ל חיטוי כשאנו יוצאים לקניות או למלא דלק... רק כדי לגלות שאנו משתמשים בו לא נכון.

נתקלנו באיור של ארגון הבריאות העולמי (WHO) המדגים את שיטות העבודה המומלצת עם אלכוג'ל, המדגישה כי לחיצה על הבקבוק ושפשוף קליל או לא זהיר יכולים להיות חסרי תועלת. בואו נעבור על שלוש טעויות נפוצות שעשינו - ולדברי אנשי מקצוע בתחום הבריאות, אנשים אחרים מבצעים גם כן - כאשר הם מחטאים: לא משתמשים במספיק מוצר, מדלגים על משטחים ולא נותנים לג'ל להתייבש.

1. אל תחסכו בכמות הג'ל

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אתם זקוקים לכמות מספקת של ג'ל חיטוי שיכסה את כל משטחי הידיים שלכם. בואו נהיה כנים, התפתינו לחשוב שלחיצה מהירה ביציאה מהמכולת מספיקה כדי לעשות את העבודה. אבל בניגוד לסבון ומים שמורידים למעשה חיידקים מהעור, חומר הניקוי הזה הורג חיידקים ורק כאלו שאנו באים במגע ישיר איתם.

2. אל תדלגו על משטחים

לאחר שכף ידכם התמלאה בכמות נאותה של ג'ל חיטוי עם 60 אחוזי אלכוהול או יותר, הקפידו להפיץ אותו לא רק על קצות האצבעות, אלא גם על כפות הידיים ובין האצבעות וכן על גב כפות הידיים שלכם ואז, שפשפו אותו.

3. תנו לחומר להתייבש

בסך הכל, אתם אמורים למרוח את ידיכם הספוגות באלכוהול במשך 20-30 שניות. ה-CDC גורס שזה הפתרון לחיסול חיידקים אידאלי. אם תמשיכו לגעת במשהו בידיים הרטובות שלכם, פשוט תעבירו את חומר החיטוי למשטח ותשליכו לפח את 15 השניות שכבר השקעתם בבריאותכם האישית ובבריאות הקהילה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר