מחזה מעורר חלחלה

חולי קורונה חרדים, המאושפזים ב'מלונית': "מתעללים בנו"

ביוב העולה על גדותיו, אוכל במשורה - "מאבק על כל שניצל" - ותור בלתי נגמר לכביסה; אלו רק חלק מהתלונות הקשות שמגיעות מכיוון מאות חולי קורונה חרדים השוהים ב'מלונית' • תיעוד מקומם (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חולי הקורונה החרדים, המאושפזים במלון 'מרגוע' בערד, מתלוננים על תנאים הזנחה ויחס בלתי אנושי; בדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי טענותיהם הללו אינן מגיעות בחלל ריק.

מדובר על כ-330 תלמידי ישיבה, מישיבות מיר ברכפלד, יסודות, בית מתתיהו, אוהל יוסף ועוד, כמו גם אברכים ובני משפחותיהם, שתנאי האשפוז שלהם במקום מעוררים חלחלה, כפי שניתן להיווכח בתיעוד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מגוללים החולים חלק מהבעיות, עמן הם מתמודדים. ל', אחד מהם, מתאר: "אין ניקיון, הכל מסריח מצחנה ואנחנו צריכים להתחנן עבור חבילת נייר טואלט לשירותים. נאלצנו 'לשנורר' תרומה עבור זה, ועדיין הכל בצמצום גדול".

"גם האוכל מתחת לכל ביקורת, בכל הארוחות", מספר פ. "גם בכמות וגם באיכות; שניצל - זה שניצל אחד לכל אחד, ואם הגעת חמש דקות מאוחר אין לך אוכל. יש כמעט מאבק על כל שניצל; ראיתי כמה אנשים מבוגרים שפשוט נשארו בלי אוכל, כי לא מתאים להם לדחוף".

לדבריו, "כרגע יש במלון ארבע מכונות כביסה ושני מייבשים ל-330 אנשים, ומגהצים אין בכלל. התור פה למכונות כביסה תפוס לשבוע קדימה".

"יש גם סתימות בברזים ובשירותים, הג'ורה עולה ואיתה ריח של צחנה", מוסיף ע. השוהה ב"מלון". "המעלית מקולקלת, ואנחנו צריכות לעלות קומות רבות ברגל בכל פעם. זה מרגיש שזרקו אותנו במחסן, ולא במקום שבני אדם ראויים לשהות בו".

החולה מסביר: "אנחנו מרגישים סוג ג' - רק בגלל שאנחנו חרדים. מעדויות שאנו מקבלים, ב'מלוניו'ת מקבילות, בהן מאושפזים אנשים שאינם חרדים, המצב טוב בהרבה".

כלל המאושפזים, ששוחחו עם 'כיכר השבת', מדגישים: "אנחנו בחורי ישיבות, שאמונים על דרך התורה, ונמשיך להתנהג בהתאם בכל מצב. אבל שיהיה ברור לכל מקבלי ההחלטו: לא נסכים בשום פנים ואופן שהמצב ימשיך ככה".

"אנחנו אזרחים שווי זכויות לכל דבר וענין, ואם המצב לא ישתנה בצורה דרמטית ומהירה, כך שההתעללות הזו תיפסק, ניאבק בכל הדרכים שעומדות לרשותנו", הם מסיימים בזעם כבוש.

מפיקוד העורף נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "המלון הינו מתקן הבראה שבא לתת מענה חלופי לאשפוז. צוות המלון יחד עם צוות פיקוד העורף עושים כל שביכולתם על מנת לסייע ולהנעים את שהותם של המחלימים במלון. כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב".

גורמים המעורים בטיפול בסוגיה מוסיפים, כי "ההתקשרות ובחירת המלונות נעשית באמצעות משרד הביטחון, ולא מוכרת תלונה על מכונות כביסה, המלון רכש לאחרונה ארבע מכונות על מנת להקל על שהות המחלימים. על פי תקנות בתי המלון למחלימים, האורחים זכאים לקבל אבקת כביסה על מנת שיכבסו בחדריהם. כחלק מהרצון לסייע ולהקל על שהותם הותקנו מכונות כביסה ייעודיות עבורם".

"באשר למקררים, בהתאם לבקשת האורחים, התקינו עובדי המלון מקררים יעודיים בחלל משותף ובמקרים מסוימים אף הכניסו מקררים לחדרים", מוסיפים הגורמים הבכירים.

צפו בתיעוד המקומם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר