מדאיג ביותר

בשכונות חרדיות בי-ם: כרבע מבדיקות הקורונה היו 'חיוביות'

נתונים המגיעים מירושלים מצביעים על שיעור גבוה מאוד של תחלואה בנגיף הקורונה במספר שכונות חרדיות וותיקות. הבולטות בהן: 'זכרון משה' ו'שמואל הנביא' • וגם: הצנרת הבעייתית במלוניות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משטרה, בפשיטה על שטיבלאך זכרון משה. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לא פחות מ-10% מבדיקות הקורונה שנערכו בימים האחרונים לתושבי ירושלים חזרו עם תשובה חיובית, המורה כי אלו שערכו אותן הינם נשאים של הנגיף. אחוז זה בולט לרעה, על רקע הנתון הכלל-ארצי, העומד על שישה אחוזים בלבד שכאלו.

מהנתונים שפרסם לראשונה כתב גלי צה"ל יובל שגב עולה, כי חמש שכונות בולטות עם נתונים מדאיגים במיוחד - רובן מאכלסות בעיקר ציבור חרדי.

מדובר - בסדר יורד - בשכונות זכרון משה, שמואל הנביא, קרית בעלזא, קרית צאנז וואדי ג'וז: תוצאות בדיקות הקורונה החיוביות באזור זכרון משה ובשמואל הנביא עומדות על 24% אחוזים (בכל אחד מהם), קרית בעלזא וקריית צאנז עם 20% וואדי ג'וז שבמזרח העיר עם 19 אחוזים.

בהקשר זה יצוין, כי בכל מזרח ירושלים הכמות כמעט הכפילה את עצמה בשמונת הימים האחרונים, ונכון לעכשיו היא עומדת על כ-1500 נשאים.

בתוך כך, בכל אזור רוממה, עליה כזכור הטל סגר שעורר סערה גדולה, ריכוז החולים הינו עדיין מהגבוהים בעיר: 13 חולים לכל 1000 תושבים, מעט פחות מאזור 'רמת אשכול'.

עוד דווח בגל"צ, כי חלק מהמלוניות שעיריית ירושלים מתאמת לפתוח עבור החולים עומדות ריקות, בשל בעיות באיכות המים בהן שנוצרו משום שהצנרת שלהן נפגמה באופן חמור עמדה בעת שהן לא היו פעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר