"בזכות התורה"

היום: הישיבה הגדולה בעולם יוצאת לדרך

במסגרת תכנית 'בזכות התורה' בני הישיבות מכל העולם היהודי יקבעו סדרים קבועים ללימוד, ייבחנו ויקבלו מלגות • עשרות אלפי גמרות הופצו ללומדים בבתי המדרש, וגדולי ישראל וראשי הישיבות ימסרו שיעורים בקו טלפוני מיוחד (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: ללא קרדיט)

בִּזְכוּת הַתּוֹרָה וְלוֹמְדֶיהָ יִנָּצֵל הָעוֹלָם: הבוקר, ראש חודש מנחם-אב, עשרות אלפי בני ישיבות מכל רחבי תבל התחילו בלימוד לפי תכנית 'בזכות התורה' – תכנית בינלאומית חסרת תקדים של ארגון 'דרשו', במטרה לייצר מסגרת וסדר יום לבחורי הישיבות הרבים, שחלקם נמצאים ללא מסגרת בעקבות כאוס הקורונה.

במסגרת התכנית המיוחדת שפונה לכל תלמידי הישיבות בעולם התורה כולו, לומדים התלמידים את פרק 'כיצד מברכין', גמרא רש"י ותוס' החל מהבוקר, ראש חודש אב ועד לתחילת זמן אלול הבעל"ט. כמו כן, המצטרפים לומדים 'פרקי אבות' על פי מסלול 'קנין חכמה' הנלמד בימים אלו. מבחן נושא מלגות יתקיים בסופה של התקופה לקראת תחילת זמן אלול הבעל"ט.

התכנית המיוחדת של 'דרשו' תפעל בכל רחבי תבל, כאשר בני הישיבות מארצות אמריקה, אנגליה, בלגיה, צרפת, ישתתפו גם הם בתכנית לימוד זו, מה שייצר את הישיבה הגדולה בעולם, שבמסגרתה רבבות תלמידים ילמדו את אותה מסכת, ייבחנו באותו מבחן, וישמעו שיעורים מאותם מגידי שיעורים.

בנוסף לחלוקת עשרות אלפי חוברות מיוחדות עם מסכתות 'כיצד מברכין' ברחבי הארץ, על מנת להקל את העומס בבתי הכנסיות, ב'דרשו' יזמו הקמת קו מיוחד שבו ניתן יהיה לשמוע שיעורים בעיון על הסוגיות הנלמדות מאת מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור וראשי הישיבות שליט"א. בין מוסרי השיעורים לפי הסוגיות הנלמדות מידי יום, גם מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

"כידוע לכל שלתורה יש סגוליות מיוחדת בחיבור ובאחדות עם ישראל, ודווקא כעת, בזמן שאי אפשר להתכנס יחד בגלל סכנות הנגיף, היוזמה הזו מלכדת רבבות תלמידים ללימוד משותף, כשיחד, בעת לימודם היומי, הם מייצרים את הישיבה הגדולה בתבל" אומרים רבני ארגון 'דרשו'. "הסדר המשותף לכלל התלמידים, שיתחיל מהלימוד הקבוע, המגידי שיעורים, המבחנים, ייצרו כוח אדיר של אחדות בעם ישראל סביב התורה הקדושה".

"מטרתה של התכנית" מוסיפים בדרשו "היא חיזוק מיוחד לזמן קיץ שבא לסיומו, שבמהלכו כלל בני הישיבות בכל רחבי העולם היהודי התמודדו עם אתגרים ייחודיים, ועל מנת לסייע להמשך עלייתם הרוחנית ושמירת וחיזוק השאיפות לגדול בתורה במידות טובות וביראת שמים לקראת זמן אלול הבא עלינו לטובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר