אושר חוק אנטי-הלכתי

זעם במפלגות החרדיות: "שלטון הליכוד שווה לכפרות"; "כחול לבן אכזבו"

תדהמה רבה שוררת בש"ס וביהדות התורה, בעקבות אישורו התקדימי של חוק המנוגד להלכה, בעזרת אצבעותיהם של ח"כי 'כחול לבן'. הכעס מופנה גם לליכוד, שלא מנע זאת (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת. תמונות: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

משבר חמור בקואליציה: המפלגות החרדיות זועמות על הליכוד וכחול לבן, בעקבות הצבעה על חוק המנוגד לעקרונות היהדות, שעבר במליאת הכנסת למורת רוחן של המפלגות החרדיות.

הכל החל כאשר בשעה האחרונה אושר בקריאה ראשונה, ברוב של 43 תומכים מול 35 מתנגדים, תיקון מהותי ב'חוק הפסיכולוגים'.

המהלך התרחש בניגוד לעמדת הקואליציה, ולאחר שכחול לבן הודיעה כי תתמוך במהלך. גם השר אמיר אוחנה מהליכוד תמך בהצעה, ורוב חברי הכנסת של הליכוד נעדרו מהדיון - מה שהביא לכך שההצעה עברה.

בתגובה הרשמית של סיעת יהדות התורה נכתב: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה".

ומכיוון ש"ס: המפלגה החרדית הספרדית החליטה לנטוש את מליאת הכנסת ולא להשתתף בהצבעות, עד להודעה חדשה - זאת כמחאה על אישור החוק הבעייתי.

יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, הגיב: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? אנו שוקלים את צעדינו". סגן השר מאיר פרוש הוסיף: "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".

דברי ח"כ אוריאל בוסו (באדיבות המצלם)

חה"כ אוריאל בוסו (ש"ס) תקף אף הוא בחריפות את הנהגת הליכוד בשל תוצאות ההצבעה היום במליאת הכנסת, ואמר: "הגיע הזמן שהחברים בליכוד יתעשתו על עצמם זה לא האירוע הראשון שהם דורשים תמיכה בהצבעות וברגע האמת עושים הפוך, חשוב שיבינו שזו עליית מדרגה שהחרדים לא יהיו חומת מגן של הקואליציה בעיניים עצומות".

סגן השר אורי מקלב הגיב: "אין משילות וחוקים במחלוקת מאושרים. לצערינו אנחנו רואים חולשה והתרופפות ביכולת המשילות של מפלגת השלטון לצד התנתקות מצרכי הציבור. המריבות והוויכוחים הפנימים בליכוד משליכים על חוסר יכולת המשילות שלהם, - אי אפשר להתנהל באין הנהגה".

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר מסר: "היה מצופה ממפלגה שהתיימרה להיות מפלגת שלטון שתפעל באחריות ולא על פי גחמות ונקמות, בוודאי שלא בנושאים שנוגעים בציפור הנפש של היהדות, זו פגיעה במחויבות ההדדית של הקואליציה על כל המשתמע. לא יכול להיות שהיהדות תשמש בת ערובה במאבקים ובנקמות ההדדיות של כחול לבן והליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר