צפו בעימות

בית הכנסת הגדול נסגר; מתפללים השתוללו

ועדת הפיקוח של עיריית בני ברק החליטה לסגור את בית הכנסת הגדול הישן של העיר, לאחר שבמקום נערכו תפילות בניגוד להנחיות • כמה אנשים התפרעו במקום, ונעצרו (חרדים)

(צילום: דוד זר)

בית הכנסת הגדול הישן של העיר בני ברק, נסגר היום (שלישי) לאחר שבימים האחרונים, הגיעו מספר פעמים אנשי השיטור העירוני למקום, ונוכחו כי מקיימים בו תפילות המוניות בניגוד להנחיות.

לכן, החליטה ועדת הפיקוח לסגור את המקום, אחרי שהרבנים נועצו ברופאים והבינו כי מדובר בסיכון חיי אדם. הגבאים קיבלו 48 שעות כדי לתקן את הנדרש, אך הם לא עשו זאת.

בעקבות כך, ביקשו בועדת הפיקוח העירוני מגורמי האכיפה לסגור את המקום. היום כאמור, הגיעו למקום כוחות משטרה שאטמו את בית הכנסת.

במקום פרצו מהומות, כאשר כמה מהמתפללים צעקו לעבר השוטרים והתפרעו במקום, מה שהוביל למעצרים מצד כוחות המשטרה.

כזכור, לפני כשבועיים, הודיעה עיריית בני ברק על הקמת ועדה רפואית הלכתית שתתווה מדיניות פיקוח ואכיפה ותוביל לפעילות בטוחה של הישיבות כשהיא עומדת על קיום המתווה החדש והוראות משרד הבריאות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולהימנע מהגבלות ובכלל זה סגירה חד צדדית של עולם הישיבות.

הוועדה הורכבה מרבנים ורופאים בכירים שילבנו יחד את הצרכים הרפואיים ויבחנו כל מקום באופן פרטני ומדוקדק, לצד רגישות קהילתית של שמירה על ערכי הקהילה החרדית המקדשת את לימוד התורה ופעילות הישיבות.

צוות הרופאים יחד עם בכירי הרבנים מכל החוגים בבני ברק יבחנו את נקודות התורפה וכל גורם אפשרי לתחלואה, יחד עם מערך פיקוח נרחב ועתיר סמכויות לשמירה בלתי מתפשרת על הכללים.

הועדה הראשונה מסוגה בציבור החרדי תהיה בעלת סמכות רפואית והלכתית נרחבת לייעץ למוסדות ועיריית בני ברק, לפקח על התנהלות הישיבות בשמירה על כללי הבריאות וההקפדה על המתווה החדש ורתימה נכונה ומתועלת של פעילות אכיפה רחבה ביותר לשמירת החוק לצד הערכה ושמירה על חיי התורה בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר