דרמה לאחר חצות

פרופ' גבי ברבש סירב; פרופ' גמזו מונה לפרויקטור קורונה

פרופסור גבי ברבש סירב לקבל את תפקיד פרויקטור קורונה' בשל אי סמכויות שהוענקו לו • לאחר חצות לילה הודיע רה"מ: פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים 'איכלוב', ימונה ל'פרויקטור' (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרופ' גמזו (צילום: ליאור צור, דוברות ביה''ח איכילוב)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו אמש (רביעי), לאחר חצות לילה, כי החליטו למנות את מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו, לתפקיד 'פרויקטור הקורונה' הלאומי ולמנהל מרכז השליטה. מינוי של גמזו הגיע שעה קלה לאחר שפרופסור גבי ברבש הודיע כי מוותר על התפקיד.

במשרד רה"מ ובמשרד הבריאות ציינו כי "פרופסור גמזו, בעל ניסיון ניהולי רב שנים במערכת הבריאות, כיהן בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות, והקים בתחילת משבר הקורונה את פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מהקורונה".

כאמור, שעה קלה לפני כן הודיע פרופ' גבי ברבש כי החליט לוותר על התפקד וזה בשל חוסר סמוכיות שקיבל בכדי לנהל את המלחמה בנגיף הקורונה.

סירב. פרופסור גבי ברבש (צילום מסך, מתוך חדשות 12)

לדברי ברבש: "עבורי התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש".

ברבש הוסיף כי: "כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה. בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה - אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי".

בסיום מכתבו הדגיש: "הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו. אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר