המכה חוזרת

3 חולי קורונה התגלו בישיבת תפרח; לפחות 100 בחורים ייכנסו לבידוד

בגל הקורונה הראשון כיכבה 'תפרח' עם מספר החולים הגדול ביותר בעולם הישיבות, לאחר שנסגרה אחרונה; כעת חוזרת הקורונה ומכה בישיבה החשובה, עם 3 חולים בינתיים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בחורי 'תפרח'. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הגל השני של הקורונה מגיע ל'תפרח': שלושה תלמידי הישיבה אומתו ביממה האחרונה (חמישי) כנשאים של הנגיף. בעקבות כך, לפחות מאה מחבריהם נכנסו לבידוד במתחם הישיבה, כאשר חלקם צפויים לשוב לביתם בקרוב.

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע, כי חלק מתלמידי ישיבת תפרח החולים טרם פונו מהישיבה ל'מלוניות החלמה', כפי שאירע עם בחורים מישיבות רבות אחרות.

כזכור, 'תפרח' (תושיה) כיכבה בגל הקורונה הראשון כישיבה עם מספר החולים הגדול ביותר, כאשר נמנו בה יותר מ-100 חולים, שנדבקו בנגיף בחתונה של אחד מהתלמידים.

ברקע היתה העובדה, כי ישיבת תפרח הייתה מהאחרונות לסיים את זמן קיץ, בעוד מקבילותיה בעולם הישיבות סיימו עם פרוץ הקורונה.

ריקודים בישיבה. ארכיון (באדיבות המצלם)

בשל מספר החולים הגבוה בה, הישיבה אף החלה את 'זמן קיץ' רק ימים ספורים קודם חג השבועות, כשהיא מלווה בשורת הוראות נוקשות של צוות הישיבה, על מנת לא להביא שוב לתחלואה בתוך הישיבה.

תנאי החזרה לישיבה היו, בין היתר, כי "כל החוזר לישיבה הוא בתנאי שלא יצא מתחם הישיבה, וקל וחומר משטח המושב עד גמר המגפה אלא אם כן קיבל אישור מיוחד לכך; כל מי שייצא משטח המושב לא יוכל לחזור לישיבה עד סוף זמן קיץ".

"כל החוזרים לישיבה חייבים לוודא שמצב בריאותם תקין, ולהיבדק בנוסף באמצעות מד חום מהיר; בית המדרש חולק לעשרות חלקים עם מחיצות שקופות. כמו"כ חדר האוכל חולק אף הוא לעשרות קבוצות של 50. על פי הנהלת הישיבה לא יתאפשר מעבר מאגף לאגף בחדרי הפנימייה" - נכתב עוד בהנחיות הברורות.

אך כאמור כל זה לא הועיל, ושלושה תלמידים התגלו כעת כחולי קורונה, ושלחו כמאה אחרים לבידוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר