המפגינים פוזרו

55 עצורים בהפגנת השמאל שהפכה להתפרעות לא חוקית

כמה מאות מפגינים כנגד ראש הממשלה התעלמו מדרישת המשטרה לפזר את ההפגנה לאחר השעה 11 בלילה, תוך כוונה להמשיך ולהרעיש, במקום החלה הפרת סדר ושוטרים הותקפו באלימות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה עצרה 55 בני אדם בהפגנות בעד ונגד הממשלה בירושלים סמוך לבית ראש הממשלה. המפגינים נעצרו לאחר שהמשטרה הודיעה להם כי הם משתתפים בהפגנה לא חוקית לאחר ההגעה לשעה 11 בלילה, והזהירה שתפנה בכוח את המחאה.

לדברי מפקד תחנת מוריה שהיה אחראי על הטיפול בהפגנה, ניצב-משנה קובי יעקובי, "רוב המפגינים התפזרו בשעה 23:00 - ונשארו כמה מאות שהגיעו כדי להפר את הסדר, ופונו לאחר שלא נענו לקריאתנו לעזוב".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל נערכה מראשיתן של המחאות על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז ורחוב עזה, ואלו התקיימו במשך מספר שעות. במהלך המחאות, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל".

במשטרה אמרו כי מרבית המפגינים, התפזרו מרצונם, אך נותרו במקום מפגינים שסירבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי.

במהלך האירועים, עצרה / עיכבה המשטרה 55 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים.

במשטרה שבים ומדגישים, כי "המשטרה תפעל על מנת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה, אך יחד עם זאת, לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי".

משטרת ישראל תביא הבוקר בפני בית משפט השלום בעיר, 20 מהחשודים שנעצרו הלילה במהלך המחאות. 19 מתוכם תבקש המשטרה לשחרר בתנאים שונים. לגבי חשוד אחד תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

אתמול התייחס נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים שערך להפגנות ואמר: "אזרחי ישראל, כדי שנוכל להיאבק בהצלחה בקורונה, אל תזלזלו בהנחיות, ללבוש מסיכה, לשמור מרחק, לשטוף ידיים למנוע התקהלויות מעבר למותר, על פי המותר ואת זה אני אומר גם למשתתפי ההפגנות מכל צד שהוא שמרו על ההנחיות שמרו על הבריאות ושמרו על כבוד המדינה שלנו אל תבזו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש על המנורה בכנסת, אל תגררו את המדינה לאנרכיה לאלימות, להשחתת רכוש, אל תגררו לתקיפת שוטרים הם עושים את עבודתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר