אופטומטריסטית: למה אסור להתקלח עם עדשות מגע

שוחחנו עם אופטומטריסטית שסיפרה לנו מדוע חשוב כל כך להסיר עדשות חד פעמיות לפני המקלחת וחייבים לציין, הממצאים שלה די מדאיגים. הנה מה שהיה לה לומר (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנשים המרכיבים עדשות מגע מכירים היטב את תהליך הסרתן לפני השינה. אבל האם ידעתם שחובה לעשות זאת עוד בטרם המקלחת? מניחים שלא.

לאחרונה שוחחנו עם ד"ר ג'ונה ברמן, אופטומטריסטית, ששיתפה איתנו את התובנה שלה מדוע חשוב להסיר עדשות חד פעמיות לפני המקלחת והממצאים שלה די מדאיגים. הנה מה שהיה לה לומר:

1. האם ניתן להתקלח עם עדשות מגע?

למרבה הצער, התשובה היא לא. "התקלחות עם עדשות מגע אינה מומלצת", אומרת ד"ר ברמן. "סיבה אחת לדבר היא בגלל שמים (אפילו הכמות הקטנה ביותר) תמיד יכנסו לעינינו, לא משנה כמה ננסה למנוע זאת".

שלא לדבר על כך שמי מקלחת לא מסוננים עלולים להכיל חיידקים וכימיקלים מזיקים. "מי מקלחת מכילים מינרלים, כימיקלים, מזהמים, אפילו מיקרואורגניזמים הנספגים בחומר עדשות המגע ומפחיתים את נוחות העדשות, את איכות הראייה ואפילו את אורך החיים של העדשה", המשיכה ד"ר ברמן. "באופן משמעותי, התקלחות עם עדשות יכולה לספק חשיפה אפשרית לפתוגנים הנישאים במים, מה שעלול לגרום לזיהום".

2. מה קורה לעדשות מגע במקלחת?

בזמן המקלחת, מקובל שאנשים אוטמים את עפעפיהם כדי להימנע מהגעת מים לעיניים. פעולה זו מונעת זרימת חמצן לעדשות המגע, לדברי ד"ר ברמן.

"המאמץ שאנו משקיעים בשמירה על עיניים עצומות כדי לנסות להרחיק מהן מים, יפעיל לחץ מסוים עליהן ועל העדשות", אמרה. "עוצמת נעילת ארובות העיניים ומשך הזמן שעושים זאת קובעים כמה חמצן אנו מרחיקים מעדשותינו (ומהעיניים שלנו) וכמה יבשות הן עשויות להיות".

3. מהן ההשפעות ארוכות הטווח של מקלחת עם עדשות מגע?

התסמינים יכולים להיות קלים, כך שאולי אפילו לא תבינו שהם נגרמים בגלל המקלחת. עם זאת, ניתן לטפל ברובם פשוט על ידי ביצוע ההוראות - כמו הסרת עדשות המגע לפני מקלחת, שחייה ופעילויות אחרות הקשורות למים.

"ההשפעות ארוכות הטווח של מקלחת עם עדשות מגע נעות בין ראייה מטושטשת, יובש בעיניים, אי נוחות, צריבה, קרע, אדמומיות ואפילו זיהום אפשרי", הסבירה ד"ר ברמן.

"החדשות הטובות, עם זאת, הן שניתן להפחית מאד את כל הסיכונים האלה על ידי שטיפת ידיים קודם כל (אנו מומחים בזה בימים אלו), הסרת העדשות ושימוש בתמיסה לעדשות מגע, שפשוף בעדינות, שטיפה ואחסון נאות כדי לשמור על הידרציה ולמזער את הזיהום בעת המקלחת. נטילת הזמן הקצר הזה לביצוע שלבים אלה יעזור לשמור על חוויית עדשות המגע המוצלחת שלכם!".

אנו מנחשים שנוסיף "הסרת עדשות מגע לפני המקלחת" לרשימת המטלות היומית שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר