מחקרים חושפים

שימו לב: האף הוא מפיץ הקורונה המהיר ביותר

עטיית מסכת ההגנה גם על האף, מתבררת יותר ויותר כחובה של ממש: מחקרים עדכניים חושפים, כי זהו האיבר שהתאים שבתוכו נדבקים במהירות ומפיצים כך את הנגיף המסוכן (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מחקר חדש חושף, כי האף הוא האיבר המפיץ טוב מכולם את נגיף הקורונה, מאדם הנושא אותו לאלו שסביבו.

ההסבר שנותנים לכך החוקרים, כפי שהתפרסם במגזין 'Cell', הוא שהתאים שישנם באף נוטים להזדהם בקלות, יחסית לתאים שבריאות ובגרון, בין היתר משום שלנגיף יש נקודות כניסה רבות יותר לתאי האף.

מיפוי של מערכת הנשימה, ושל העקבות שהקורונה הותירה בה, גילה גם כי בתאים שנמצאים באפו של האדם הממוצע יש לנגיף סיכויים גדולים למדי לשכפל את עצמו וכך להיות מופץ החוצה.

העלאת קנס המסכה ל-500 שקל. ארכיון (צילום: דוברות הכנסת)

לפי ד"ר פרנק מקרייגר, רופא טיפול נמרץ מארצות הברית, "כל פעם שאנחנו נושמים דרך האף, אנחנו נושפים החוצה ריכוז גבוה של אוויר מלוכלך - יותר מאשר אם היינו נושמים דרך הפה".

"מה שעלינו לעשות כדי למנוע מהאוויר הזה, המזוהם בחיידקים, את ההגעה למערכת הנשימה של אנשים אחרים, הוא פשוט", הוסיף הרופא הבכיר: "לעטות מסיכה לא רק על הפה, אלא גם על האף שלנו".

ב'חדשות 12', שציטטו מחקר חדש זה, הוסיפו כי תוצאותיו תואמות מסקנותיו של מחקר נוסף, של המרכז האמריקני למניעת מחלות, לפיו יש לעטות מסכה מאזור הסנטר עד אזור האף, כמו גם בכל מקרה בו אין אפשרות לשמור על ריחוק חברתי כמתחייב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר