יועבר למחקר

לאחר שהחלים: אלי ביר תרם 'פלסמה' • צפו

מרגש: לאחר שנשיא איחוד הצלה אלי ביר, החלים מנגיף הקורונה, הוא החליט היום, לתרום תרומת פלסמה בבנק הדם של 'הדסה' בעין כרם, במטרה להציל חיי חולי קורונה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אלי ביר בבית החולים (צילום: איחוד הצלה)

מרגש: לאחר שנשיא איחוד הצלה אלי ביר, החלים מנגיף הקורונה, הוא החליט היום (ראשון), לתרום תרומת פלסמה בבנק הדם של המרכז הרפואי הדסה בעין כרם, במטרה להציל חיים ולסייע לחולי קורונה הנמצאים במצב קשה.

כזכור, ביר חלה בקורונה לפני ארבעה חודשים, בעת ששהה במיאמי. הוא אושפז בבית חולים בעיר כשהוא מורדם ומונשם במשך חודש שלם. לאחר שהבריא שב לישראל ועבר בדיקה שגילתה כי רמת הנוגדנים לקורונה בדמו גבוהה במיוחד.

לדברי ביר: "הבנתי שאני יכול לתרום פלסמה ולעזור להציל חיים של חולי קורונה, אני מאוד מקווה שמי שיתנו לו את הפלסמה שלי יחלים במהירות וינצל. אני מאחל רפואה שלמה לכל חולי הקורונה".

את התרומה עשה ביר בהמרכז הרפואי הדסה, שהקים מערך גדול העוסק בגיוס תרומות פלסמה מחולי קורונה שהחלימו, שנמצאו שליליים לוירוס כעבור מספר שבועות ושבדיקה סרולוגית הצביעה על רמת נוגדנים גבוהה בדמם.

החיבור עם בית החולים נעשה דרך ארגון 'יד אברהם', שגייסו מתנדבים והפיצו את השמועה כי מי שהחלימו עשויים להציל חיים, והציבור הגיע בהמוניו לתרום מנת פלסמה - כולל אלי ביר שנתן דוגמה אישית.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין בירך הבוקר את נשיא איחוד הצלה שבחר לתרום פלסמה בבנק הדם בהדסה.

בדבריו אמר רוטשטיין, "אני נרגש מן הצעד עליו החלטת. כמי שהיה שם, מי שחווה את התסמינים של המחלה בצורתם הקשה ביותר, אתה יודע כמה חשוב להתאמץ ולמצוא כל טיפול עבור חולי קורונה קשים".

עוד הוא הוסיף ואמר: "כמי ששהה באשפוז ממושך בבית החולים בארה"ב, אתה יודע גם כמה בדידות מביאה המחלה איתה ועל כן הקמנו מערך של מחלימים המתנדבים במחלקות. אולי נגייס גם אותך למחלקה בהדסה יום אחד".

יצוין, כי את הדגימות שנלקחו, מעביר בית החולים לחברת ביו פרמצבטיקה המתמחה בייצור ופיתוח תרופות- על מנת שזו תייצר טיפול נוגדנים עבור חולי קורונה במצב קשה.

לפי נתוני בית החולים, עד כה נאספו עשרות של מנות פלסמה ממחלימים שהועברו כאמור למכון המחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר