נגד דעא"ש

איכוני הקורונה? השב"כ עקב אחריכם מזמן

על פי הדיווח, מתברר שהאיכונים של השב"כ על הטלפונים הסלולריים של אזרחי ישראל - זה לא דבר חדש. כבר לפני כמה שנים, הם קיבלו אישור לבצע איכונים נגד... דעא"ש (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Gideon Markowicz/Flas90)

בצל סערת איכוני השב"כ, לאיתור חולי קורונה ולמניעת שרשרת ההדבקות. ערוץ 13, חושף הערב (ראשון), כי כבר לפני כמה שנים, השב"כ נהג לעקוב אחרי אזרחים ישראליים.

מדובר על פרויקט סודי במיוחד שהחל לפני מספר שנים, כאשר במסגרתו עקב השב"כ אחרי אזרחים ישראלים - ללא הסמכה בחוק או בתקנות, לראשונה בתולדות המדינה. זאת, במטרה להילחם בדאע"ש.

על פי הפרסום, השב"כ רצה לעשות שימוש ביכולות טכנולוגיות שמוקנות מהחיבור האוטומטי למאגר המידע של חברות הסלולר, ומשם לניידים הפרטיים של אזרחי ישראל, כאשר הרוב המכריע של האזרחים היו חשופים.

מבקר המדינה: אבחן את האיכונים של שב"כ (ערוץ הכנסת)

מי שאישר את המנגנון, הייתה ועדה מצומצמת חדשה במשרד המשפטים בראשות פרקליט המדינה שי ניצן. בשלב כלשהו גם היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט נתן את אישורו לעניין.

ההיתר לרגל אחרי אזרחי ישראל ניתן לשב"כ למשך חצי שנה. בתחילה זה הוגדר כפיילוט, אבל בתום חצי השנה קיבלו עוד חצי שנה וכך במשך שנתיים וחצי היו להם אישורים שהוארכו.

כאשר השתמשו בבית המשפט, בחומרים שהשב"כ הצליח לאתר דרך החשיפה לניידים, לשופטים לא נאמר באיזו דרך הושג המידע המדובר.

תגובת משרד המשפטים: "שיטות הפעולה של השב"כ במאבקו בטרור ובכלל הן חסויות על פי דין, וחשיפתן עלולה להביא לפגיעה חמורה בביטחון המדינה. לא אחת מובאות סוגיות משפטיות הנוגעות לפעילות השירות לבחינתו ולאישורו של היועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר