צפו בתיעוד

בפני ראש העיר: השגריר למד משניות ורע"ב

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר הגיע לעיר ברטינורו, שם נולד רבינו עובדיה מברטנורא. ברחוב היהודים, בנוכחות ראש העיר המקומי, למד פרק משניות עם פירוש הרע"ב (אקטואלי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: דרור אידר)

דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה, סיפר הערב (ראשון) לעוקביו ברשתות החברתיות על מפגש מעניין של לימוד משניות עם פירוש הרע"ב, רבינו עובדיה מברטנורא, שהיה לו עם ראש העיר הקטנה: ברטינורו.

"כשעמדתי במקום, ברחוב היהודים, ליד השלט המזכיר את שמו – אחזה בי התרגשות. זאת מפני שהמילים שהכרתי מפירוש המשנה, לבשו צורה והיו לאדם שאחראי להם. אדם שנולד במקום הזה, גדל, למד, אהב, חי בקהילה יהודית איטלקית קטנה, ומשם פרץ לעולם היהודי כולו עם ספריו, עד שהפך למנהיג היישוב היהודי בירושלים ברגע מסוים בהיסטוריה".

מספר דרור אידר כי פתח את ספר המשניות בפני ראש העיר, והקריא את דברי הלל הזקן בפרקי אבות, "אַל תִּפְרוֹשׁ מִן הַצִּבּוּר, וְאַל תַּאֲמִין בְּעַצְמְךָ עַד יוֹם מוֹתְךָ, וְאַל תָּדִין אֶת חֲבֵרְךָ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ, וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמוֹעַ שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַע. וְאַל תֹּאמַר לִכְשֶׁאֶפָּנֶה אֶשְׁנֶה, שֶׁמָּא לֹא תִפָּנֶה".

"אחר כך קראתי את פירושו של רבי עובדיה מברטנורא, ושמע הרחוב, ושמעה העיר ברטינורו, ושמעו נשמות יהודי המקום שליוו אותנו בביקורנו".

מספר דרור אידר, "הסברתי באיטלקית לא מדויקת את הדברים, במיוחד לראש העיר הצעיר (בן 31!). הוא התרגש. במיוחד התלהב מהרעיון שכל אדם, ובמיוחד נבחר ציבור, צריך להשתתף עם הציבור בצרתו ובסבלו, ואם הוא עושה כך, הוא יזכה לראות בנחמת הציבור (תרגמתי: בפתרון הבעיה ובגאולה של הציבור)".

"סיכמנו שנקבע בכניסה לעירייה שלט עם כמה דברי חכמה של רע"ב", מספר שגריר ישראל באיטליה לסיכום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר