היערכות לפיגוע חיזבאללה

הכוננות בצפון נמשכת; הערכה: הפיגוע נעצר, אך לא סוכל

צה"ל תגבר את כוחותיו בצפון, הציב תותחי ארטילריה, פרס סוללות 'כיפת ברזל' והשתמש במיסוכי עשן במוצבים • החשש: פיגוע נקמה של החיזבאללה • הערכה: הפיגוע נעצר בגלל הכוננות (צבא וביטחון)

הכוחות בצפון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

בימים האחרונים תגבר צה"ל מאוד את כוחותיו בגבול הצפון, באוויר, בים וביבשה, וזאת מחשש לפיגוע נקמה של ארוגן החיזבאללה, על מות אחד מאנשיו, עלי כאמל מוחסן, בתקיפה שיוחסה לישראל, ליד דמשק בסוריה.

ההערכה במערכת הביטחון דיברה על פגיעה במטרה צבאית ישראלית ולא אזרחית, ולכן חיי השגרה של התושבים, החקלאים והמטיילים באזור, נשמרה כמעט בצורה מלאה - למעט חסימות הכבישים שביצע צה"ל.

שר הביטחון גנץ: "מי שיבחן אותנו, יפגוש יכולת מאד גבוהה" (צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון)

כעת, לפי הדיווח של אמיר בוחבוט ב'וואלה!', ההערכה היא שהחשיפה התקשורתית של הכוננות הגדולה בצפון, גרמה לבכירי הארגון לעצור את הפגיעה המתוכננת, ברגע האחרון.

יחד עם זאת, מדווח אמיר בוחבוט, כי בצה"ל מזהירים שגם אם הם הצליחו לשבש את הפעילות של חיזבאללה, הרי שזו לא סוכלה לגמרי, ולכן בצה"ל נערכים לבאות, תך שמירה על החיילים הרחק מהגבול כדי להמנע ממטעני חבלה, ירי צליפה או שיגור טיל נ"ט, מצד החיזבאללה וצמצופ נקודות התורפה שיכולות לאפשר לארגון להוציא לפועל את התקיפה.

בצה"ל עדיין נערכים לתגובה נרחבת, במידה והחיזבאללה יוציא לפועל את הפיגוע, כולל היערכות למספר ימי לחימה, במהלכם צה"ל יתקוף מטרות חיזבאללה בעומק השטח הלבנוני. מסרים ברוח זור אף הועברו לממשלת לבנון.

הכוחות בגבול הצפון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
הכוחות בגבול הצפון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
הכוחות בגבול הצפון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

הכוחות שפרוסים מראש הנקרה ועד הר דב ממשיכים לבצע שורת פעולות לסיכול כוונת החיזבאללה. בלבנון דיווחו אמש כי צה"ל ביצע מיסוכי עשן רבים במוצבים השונים הפזורים לאורך הגבול.

אמש, נפרסו סוללות כיפת ברזל בשטח וכן נפרסן תותחי ארטילריה לאורך הגבול הצפוני.

נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, התראיין אמש לרשת "אל־מיאדין", ואמר כי "משוואת ההרתעה מול ישראל קיימת, ואנחנו לא מעוניינים לשנות אותה. התרגלנו כבר לאיומים של ישראל והם לא חדשים לנו, לא ניגרר אליהם".

המתיחות בצפון: כוח האו"ם ירה על רועי צאן (צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

קאסם הוסיף ואמר כי "מבחינת ישראל מלחמה אינה עולה על הדעת, מפני שישראל לא תעמוד בה. אם תפרוץ - נגיב בעוצמה גבוהה יותר מהמלחמה הקודמת, מפני שנערכנו ושיפרנו יכולות. לא נכון שנצא למלחמה על בסיס הצהרות כאלה או אחרות".

בתוך כך, אמש נפל רחפן של צה"ל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע.

הכוחות בגבול הצפון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
הכוחות בגבול הצפון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

שר הביטחון, בני גנץ, קיים אמש הערכת מצב חריגה בפיקוד הצפון בהשתתפות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה.

"אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון", הבהיר גנץ, "להוציא אינטרסים ביטחוניים ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו, שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

גנץ הוסיף ואמר כי "המצב בלבנון ובסוריה לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה ולא מבחינת התשתיות שלהם. אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה, שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן.

"מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה, ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר