הגל השני

העומס בבתי-חולים גובר; הפתרון? "שחרור חולים קלים"

בשל העלייה במספר חולי הקורונה הקשים, שמספרם עומד על מעל 300 והעומסים הקשים במחלקות הקורונה השונות, בבתי החולים חוששים מפני עומס ושוקלים לשחרר חולים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחלקת הקורונה בבית החולים זיו בצפת, ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מספר החולים הקשים בנגיף הקורונה, ממשיך לטפס וחצה כבר את קו ה-300 חולים, ובבתי החולים מתחילים להיערך להתמודדות עם עומסים באמצעות שחרור חולים במצב קל יחסית, דוגמת חולים גריאטריים לטובת חולי הקורונה.

לפי הדיווח של אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות', על פי נתוני משרד הבריאות, בתי חולים רבים מתמודדים עם תפוסת יתר, במחלקות הקורונה אך גם ביתר המחלקות. כך, למשל, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נרשמה תפוסה של 164% במחלקת הקורונה, כשהתפוסה הכללית בבית החולים עומדת על 113%. במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) נרשמה תפוסה של 126% אחוז במחלקות הקורונה, ובשערי צדק בירושלים כמו גם בשיבא הנתונים עומדים על 102%.

בבתי החולים נערכים לצמצום פעילות במחלקות אחרות, לדוגמא ביטול ניתוחים שאינם דחופים כדי להתמודד עם מצוקת המקום במחלקות הפנימיות ושימוש באנשי הצוות שיתפנו לטובת הטיפול בחולי הנגיף.

בבתי חולים מזהירים את המדינה להיערך בעוד מועד לפתיחת מחלקות גריאטריות נוספות אליהן ניתן יהיה להעביר את החולים שיפונו מבתי החולים, עוד בטרם נגיע אל העומס הבעייתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר