"עד מתי?"

בהמתנה: בערים המרכזיות מחכים למינוי רבנים

לאחר תקופת המתנה ארוכה, ברשויות המקומיות מקווים כי בש"ס יחלו בהליכי בחירות לרבני הערים • במוקד: כעשרים ערים המתפקדות ללא רב. מת"א, דרך ב"ב ועד ירושלים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בחירת רבנים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בערים מרכזיות ברחבי הארץ מקווים בימים אלו כי עם הקמת הממשלה החדשה, ולאחר כשנה של מערכות בחירות, במשרד לשירותי דת, אליו נכנס השר יעקב אביטן, יצאו במרתון בחירות לבחירת רבני ערים.

ש"ס מחזיקה בשליטה במשרד הדתות זה כחמש שנים, שנות שלטון המסתכמות במעט מינויים של רבני ערים וזאת לצד הצלחה במינוי הדיינים לבית הדין הגדול ולבתי הדין האזוריים.

"מדובר ברשימת ערים ארוכה, האחריות כעת למנות כמה שיותר מהר רבנים, אלו רבנים הנותנים שירות רוחני לתושבים, אסור לגרור רגליים, זה צריך להתבצע מהר. עד מתי נחכה?", התבטא גורם בש"ס המעורה בבחירת הרבנים.

בין הערים הממתינות למינוי רב עיר: תל אביב. ירושלים. בני ברק. רמת גן. חיפה. לוד, רחובות.. בית שמש. חולון. ראשון לציון. ראש העין. אמת השרון. כפר סבא. הוד השרון, אשקלון. חדרה. מטולה. מצפה רמון. הרצליה.

יצוין, כאמור, כי השר יעקב אביטן נכנס לתפקידו רק בחודשים האחרונים עם הקמת הממשלה. כמו כן, בשנה האחרונה לא היה ניתן למנות רבני ערים בשל מערכות הבחירות לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר