מגפת הקורונה

הראש"ל הגר"ש עמאר מזהיר: "המכה הרוחנית קשה מהבריאותית"

הראשון לציון, הגאון רבי שלמה משה עמאר, מזהיר כי המגפה הרוחנית שנוצרה כתוצאה מהקורונה וסגירת הישיבות קשה יותר מהמגפה הבריאותית וקורא לאברכים לאמץ תלמידים (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הראשון לציון, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס למצב הרוחני אליו נקלעו הישיבות, בשל סגירת הישיבות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה והעובדה שיש אלפי בחורים ללא מסגרת לימודים. את הדברים אמר הראש"ל הבוקר (שלישי) בשיחה עם ישי כהן.

במהלך דבריו אמר: "הייתה השנה את המגפה הזו, זה גם המשך של החורבן. רבים חללים הפילה בכל מקום בעולם וגם בארץ ישראל. כמה פחד ובלבול זה הכניס בעלם. אבל לעניות דעתי, העולה על כולם זו המכה הרוחנית. דברים נוראים. מה שלא היה מעולם. סוגרים ישיבות, זה יותר קשה מהכל, והקושי כפול ומכופל".

הגר"ש עמאר בשיחה עם ישי כהן, הבוקר

"במצב הזה שסוגרים ישיבו, מי יודע כמה יחזרו. אפשר לומר 'מי יחיה ומי ימות', מבחינה רוחנית, מי יחזור חי אחרי המגפה הזו", הוסיף הגר"ש עמאר.

הראשל"צ קרא לאברכים: "יש לנו משימה גדולה וחזקה, זה צו השעה. כל אברך, כל בחור ישיבה טוב. יראה חובה לעצמו, לקחת כמה בחורים מהבחורים החלשים, בכל עיר ובכל מקום. ילמד אותם, יטייל איתם. יחזק אותם לאבינו שבשמיים".

"אברכים יקרים", פנה הראשל"צ: "אתם שליחם של הקב"ה, לא תעמדו מנגד. אל תראו במות הנער ותגידו 'מה אני יכול לעשות', חלילה וחס. תצאו ותקרבו, תחזקו. אתם תהיו המסייעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר