בשורה מהוועדה

כספי החייבים - לא יעוקלו מ'מענק הקורונה'

ועדת הכספים אישרה את דרישת ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) שהבנקים והמעקלים לא יוכלו לעקל כספי חייבים מ'מענק הקורונה' שיועבר במסגרת תוכנית המענקים (חדשות, בארץ)

ח"כ בוסו בפגישה הלילית עם השר כץ (צילום: ללא קרדיט)

הישג לחייבים: ועדת הכספים אישרה את דרישת ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) שהבנקים והמעקלים לא יוכלו לעקל כספי חייבים מ'מענק הקורונה' שיועבר במסגרת תוכנית המענקים של הממשלה.

דברי ח"כ אוריאל בוסו בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הדיון בוועדת הכספים, נענו יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, חברי הוועדה ונציגי האוצר, לדרישת ח"כ אוריאל בוסו כי המענקים וכספי השכירים, העצמאים והמשפחות לא יעוקלו, כך שהבנקים לא יוכלו לגבות חובות של חייבים ומעוקלים באמצעות 'מענק הקורונה'.

חה"כ בוסו ציין בוועדה כי "הדרישה לעגן בחוק המענקים את מצבם של המוחלשים ,חייבים / מעוקלים, זאת הפעולה המיידית הנדרשת לחוק, עבור מי שנשבר מטה לחמו. אני מברך את שר האוצר וחברי ועדת הכספים שנענו לדרישה ונהגו בחמלה ורגישות ולא איפשרו לבנקים להחזיק כבני ערובה את הזכאים למענקים והכספים בימים קשים אלו".

ל'כיכר השבת' נודע כי ההחלטה התקבלה למרות שהשאילתא שהגיש לשר האוצר ישראל כץ - לא אושרה, וזאת בתום פגישה לילית שערך ח"כ בוסו עם השר כץ, שהבטיח להצטרף ליוזמה.

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, משרד האוצר הגיע לסיכום עם ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני, על שינוי מהותי בתוכנית "מענקי הקורונה" של הממשלה, כך שמשפחות ברוכת ילדים לא יופלו לרעה.

כזכור, עד כה התעקשה הממשלה על מענק בן 500 שקל עבור הילד הראשון, השני והשלישי - אך לא מעבר לכך. הדבר גרם למשבר מול ח"כ גפני, שראה בכך פגיעה מכוונת בציבור החרדי בעל המשפחות הגדולות ואיים לא לאשר את התכנית בוועדה.

וכך זה יקרה:

• שלושת הילדים הראשונים מזכים ב-3000 שקל
• ילד רביעי - 500 שקל
• ילד חמישי - 250 שקל
• כל ילד נוסף - עד העשירי - יזכה ב-100 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר