סוער בליכוד

מיקי זוהר הדיח את שאשא ביטון והעניש שישה ח"כים

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) הודחה מראשות ועדת הקורונה ע"י יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, אך הוא נדרש לקבל את אישור ועדת הכנסת. בנוסף, זוהר העניש שישה ח"כים מהליכוד - והותקף (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) הודחה מראשות ועדת הקורונה, בשל חריגה ממשמעת קואליציונית כאשר הובילה הצבעות נגד עמדת הממשלה בוועדת הקורונה בעת האחרונה.

כמו כן, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הודיע על סנקציות לחברי כנסת אשר הפרו משמעת קואליציונית, במסגרתן, שישה חברי כנסת לא יורשו להגיש הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי: חברי הכנסת - יפעת שאשא ביטון, שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, עוזי דיין ואבי דיכטר.

יצוין כי תקנון הכנסת קובע כי ועדת הכנסת רשאית, בהחלטה שהתקבלה ברוב חבריה, להשעות מכהונתו יו"ר ועדה או לקבוע סייגים לכהונתו במקרים ספציפיים.

כלומר, על יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר לבקש מיו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג לכנס את הוועדה כדי לדון בנושא. בכחול לבן כבר הודיעו בעבר כי יתנגדו להדחתה של שאשא ביטון, כך שטרם נאמרה המילה האחרונה.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הגיב בחריפות ויצא למתקפה נגד חברו מהליכוד: "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית "נטו מיקי זוהר". שלושת הכ"פים: הכח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צניעות לא תזיק לו".

קרעי כתב עוד על זוהר: "הוא מפלג, פוגע בליכוד וברה"מ וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל".

יו"ר ועדת הקורנה ח"כ יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה: "פעלתי על פי צו מצפוני! ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים.

"אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את הצעדים של זוהר וכתב כי "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה. אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר