כּוֹפִין אוֹתוֹ

שיימינג לסרבנית; פרסום שם סרבן גט חרדי

בצעד חסר תקדים, החליט בית הדין הרבני לפרסם את שמה של סרבנית גט • במקביל, בסיפור של סרבנות הנמשכת כבר 15 שנה, הותר לפרסם את שמו של חיים הופמן מארה"ב (ארץ)

(צילום: Yossi Zamir / Flash 90)

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב התיר היום (שלישי) לפרסם את פרטיו של חיים הופמן, סרבן גט מארה"ב, זאת בניסיון להפעיל עליו לחץ לתת את הגט לאשתו.

מדובר בסיפור הנמשך כבר 15 שנה, כאשר בית הדין הרבני קבע כי אביו, יעקב הופמן, אחראי בסרבנות בנו. האבא מצידו, מכחיש וטוען כי "אין לו יד ורגל בסרבנות".

בפסק הדין נכתב: "פרשת עיגונה של הגברת דבורה הופמן היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר איתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים. בפסק דין מיום ד' באדר תשע"ו קבע בית הדין מר יעקב הופמן הוא מעגנה האמיתי של כלתו הגברת דבורה הופמן וכי הוא העומד מאחורי סרבנותו האכזרית וחסרת הפשר של בנו לקיים את פסק הדין אשר חייב לשחררה בגט".

עוד נכתב בהחלטת בית הדין: "לאורך כל ההליך נאלץ בית הדין להתמודד עם ניסיון מתמשך ושיטתי של באי כוח של מר יעקב הופמן להסיט את ההליך השיפוטי ממסלולו הענייני. עמדנו על כך בהחלטות רבות. זאת ועוד. מר יעקב הופמן באמצעות צוות מורחב של פרקליטים ויחצני"ם מנהל גם 'הליך' בתקשורת. בקשות, תגובות והודעות 'מוגשות' באופן שוטף ל'עיתונאים' מטעמם ולמערכות אתרי אינטרנט. העתקים נשלחים, לעיתים, לתיק בית הדין".

בהמשך נכתב כי "מזה למעלה מארבע שנים מלווה את ההליך המשפטי קמפיין תקשורתי אגרסיבי המסלף באופן מכוון, מגמתי ושיטתי עובדות יסוד בפרשיית עיגון חמורה זו. במסגרת קמפיין זה מתפרסמות מעת לעת בעיתונות הישראלית הכללית ובאתרי אינטרנט – בדגש על כאלה שקהל היעד שלהם דתי וחרדי – ידיעות מגמתיות כמו גם 'כתבות שער' שתכליתן, לכאורה, להכשיל את ההליך השיפוטי ולהשפיע על תוצאותיו. בהחלטה שניתנה במסגרת ההליך מצא בית הדין לנכון לבקש מהמחלקה המשפטית בהנהלת בתי הדין הרבניים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיבחן אם יש מקום לקיומה של חקירה פלילית נוכח עבירות לכאורה על פי פרק ט' לחוק העונשין – פגיעה בסדרי השלטון והמשפט – ובכללן זילות בית הדין, שיבוש הליכי משפט וניסיון להטות משפט".

בסיומו של פסק הדין כתב האב"ד הרב שלמה שטסמן: "לפנינו בקשת גב' דבורה הופמן להתרת פרסום זהותם של הנתבעים. לאחר עיון בתגובה לבקשה ושיקול דעת ובהתחשב בנסיבותיה החמורות של פרשת העגינות המתמשכת, נעתר בית הדין לבקשה. וכל המתיר עגונה אחת בזמן הזה כאלו בנה אחת מחורבות ירושלים העליונה".

במקביל, לראשונה, החליט בית הדין הרבני האזורי ברחובות לפרסם את פרטיה של אשה, סרבנית גט - צעד שננקט עד כה רק כלפי סרבני גט גברים.

קובי נחשוני, שחשף את הפרטים באתר ynet פרסם כי הדיינים קבעו כי יש לפרסם את שמה ותמונתה של הסרבנית ולביישה בניסיון לגרום ללחץ חברתי עליה כדי שתסכים להתגרש.

האישה, הייתה נשואה לבעלה במשך שלושה ימים בלבד, ומאז עד כה, מסרבת לקיים את פסיקת בית הדין כי עליה להסכים לקבל את הגט מבעלה.

הבעל אמר ל-ynet בעקבות ההחלטה: "ניסינו לעשות הכול כדי לסיים את הפרשה הקשה הזו במהירות ועם כמה שפחות נזק לשני הצדדים, אך העוול, עוגמת נפש והנזקים שנגרמו לי בגלל הסרבנות לא הותירו ברירה. מדינת ישראל נותנת לסרבני גט כוח של נשיאי מדינה לחון אדם לחירותו. זה לא סביר ולא מידתי".

הסרבנית הגיבה להחלטת בית הדין ואמרה: "אני לא מתנגדת לקבל את הגט, אלא כפי שהבהרתי לבית הדין, לפי ההלכה של הרמב"ם המקובלת במשפחתי צריך לסיים את כל העניינים האחרים הכרוכים בגירושין לפני קבלת הגט. לעניין השיימינג, לא עשיתי שום דבר רע ואין לי במה להתבייש. הבושה היא של בית הדין הרבני באופן התנהלותו, שלאורך כל הדרך פגע בזכויותיי ובכבודי, תוך אפליה ברורה מעצם היותי אישה ולא גבר. אלמלא התנהלותם המבישה, התיק הזה היה מסתיים מזמן".

יצוין כ החלטתו של בית הדין הרבני לעניין פרסום שמה של האישה בוטלה בהחלטת בית המשפט העליון בשבתו כבג''ץ ביום 10.5.2021, ושמה הוסר בהתאם להחלטה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר