צפו בתרגיל

איראן הפציצה "נושאת מטוסים אמריקנית"

"הנביא הגדול 14", מכונה התרגיל של צבא איראן, במסגרתו דימו גם השתלטות על דגם דמה של נושאת מטוסים אמריקנית • ארה"ב: "פוקחים עין, זו התנהגות חסרת אחריות" (חדשות)

(צילום: הטלוויזיה האיראנית)

משמרות המהפכה באיראן, תרגלו היום (שלישי) את השלב האחרון בתרגיל צבאי רחב היקף בדרום איראן, כולל במפרץ הפרסי ובמצר הורמוז.

במסגרת התרגיל, שכונה "הנביא הגדול 14", שידרו בטלוויזיה האיראנית תרגיל במסגרתו הפציצו כוחות ים, יבשה ואוויר דגם שנבנה כחיקוי של נושאת מטוסים אמריקנית.

השלב האחרון של התרגילים כולל פעולות משותפות על ידי יחידות טילים, כלי שייט ומל”טים מחיל הים של IRGC ויחידות טילים, מזל"טים וראדרים של חיל האוויר.

מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי אמר כי "מה שהוצג היום בתרגילים הללו היה התקפי כולו", למרות שבסרטונים נראה כביכול נושאת המטוסים נפגעת, אך לא מטביעים אותה.

עוד טענו במשמרות המהפכה כי "היה שימוש בציוד מפתיע מסוים, כמו טילים בליסטיים ארוכי-טווח שיכולים לפגוע במטרות התקפיות צפות ממרחק".

דוברת הצי החמישי רבקה רבאריץ'. הגיבה לתרגיל ואמרה: "הצי האמריקני מבצע תרגילים הגנתיים יחד עם בעלי בריתנו כדי לקדם ביטחון ימי ולתמוך בחופש הניווט, בעוד שאיראן מבצעת תרגילים התקפיים, בניסיון לאיים ולכפות את רצונה".

"אנו פוקחים עין על ההתנהגות הלא אחראית וחסרת הזהירות הזו של איראן, סמוך לנתיבי שיט בינלאומיים עמוסים, אך התרגיל הזה לא שיבש את הפעילות של הקואליציה באזור או השפיע בצורה כלשהי על הזרם החופשי של המסחר במצר הורמוז ובמים סמוכים".

יצוין כי נושאת המטוסים שהופצצה בתרגיל, הוא העתק דומה לנושאת המטוסים של ארה"ב 'הנימיץ' של הצי השישי. הנימיץ נכנסה השבוע לים התיכון בדרכה להחליף את נושאת המטוסים אייזנהאואר בים הערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר