איילון נחסם

מפגיני השמאל טוענים: הוכנו בידי אנשי ימין

הפגנת השמאל בתל אביב, הסתיימה רק באחת בלילה, לאחר שהמפגינים חסמו כבישים וצמתים מרכזיות, למרות זאת המשטרה נהגה באיפוק רב ורק ארבעה נעצרו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חוסמים את איילון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מאות מפגיני שמאל צעדו אמש (שלישי) ברחובות תל אביב כשהם חוסמים את הכבישים ומפגינים גם מעבר לשעות שאושרו להם על ידי המשטרה. לטענת המפגינים כמה מהם הוכו בידי אנשי ימין באמצעות מקלות של דגלים וכיסאות פלסטיק וחמישה מהם נזקקו לטיפול רפואי. אחד מהחשודים בתקיפה נעצר. ההפגנה שהחלה ליד ביתו של השר אמיר אוחנה, הסתיימה רק בסביבות השעה אחת בלילה.

על פי העדויות, המשטרה נהגה באיפוק כמעט בלתי סביר ולמרות חסימת כבישים מרכזיים בידי המפגינים, רק ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר ותקיפה. במהלך הערב המשטרה אף חסמה לזמן קצר לתנועה את כביש איילון צפון לכיוון דרום. המפגינים ניסו לרדת גם אל כביש איילון דרום, אך השוטרים מנעו זאת באמצעות פרשים.

המשטרה אמנם הגדירה את הצעדה "תהלוכה לא חוקית", אבל נמנעה לרוב מעימותים. רק אחרי חצות היא דרשה מהמתפרעים להתפזר, וכעבור דקות ספורות הסתיימה הצעדה הארוכה.

המחאה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

בארגון "הדגלים השחורים" מסרו לקראת סיום ההפגנה: "אנחנו מודים למשטרת תל אביב על טיפול מופתי בצעדה שלאחר ההפגנה. משטרת תל אביב שמרה על הזכות של המפגינים לצעוד ולמחות נגד הפיכתה של ישראל לדיקטטורה נוסח נתניהו. הערב הוכח שניתן לאפשר מחאה אזרחית רחבה ומשמעותית ללא אלימות מיותרת כלפי המפגינים. אנו מצפים ממפקד מחוז ירושלים לנהוג באותה צורה גם בסוף השבוע הקרוב".

מהמשטרה נמסר במהלך הערב, "מה שהחל כמחאה הפך למפגן של הפרת הסדר הציבורי ופעולות שכל תכליתן שיבוש ופגיעה בכלל התושבים. המפגינים חוסמים צירים ראשיים כגון איילון צפון ודרום, חוצים כעת את צומת עזריאלי תוך חסימתו לכל הכיוונים ומסרבים להישמע להנחיות השוטרים. המשטרה תאפשר מחאה אך לא תתיר הפרת הסדר ופגיעה בשלום הציבור. המשטרה קוראת למפרי הסדר לחדול מפעולות שיש בהן פגיעה חמורה בצירי התנועה ובשלטון החוק.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לפני זמן קצר לאירועי האלימות אמש במחאה בתל אביב ואמר: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזו תקופה ממשוכת כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר לכדי אלימות והפרת חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר