מעצר המאיים הוארך

במאהל המחאה בירושלים: אדם איים על חיי נתניהו

כאשר הוא מכנה את עצמו "דאע"ש יהודי", וברשותו שני סכינים ואקדח מפלסטיק, נעצר אדם שהגיע למאהל המחאה נגד נתניהו ואמר "אני יביא את הראש שלו לג'ואריש..." (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באב תש"פ | 29.07.20
המחאה בבלפור. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel /Flash90)

אדם ששהה במאהל המחאה של השמאל מול משרד ראש הממשלה שברחוב קפלן בירושלים, הובא היום (רביעי) לבית המשפט לאחר שנעצר כי איים על חייו של נתניהו, כאשר ברשותו נמצאו שני סכינים והוא מכנה את עצמו "דאע"ש יהודי".

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי אתמול התקבל במשטרה דיווח, על ידי אזרחים שהיו במאהל, כי אדם שאינו שייך לקהל המפגינים במקום החל לאיים שיפגע בראש הממשלה בנימין נתניהו.

השוטרים שהוזעקו אליו מצאו ברשותו שני סכיני תער ואקדח מפלסטיק. מתחקור האזרחים במקום התברר כי החשוד איים לפגוע גם ברעייתו של ראש הממשלה, והוסיף כי "רוצה להרוג ערבים ורופאים, וגם להביא את הראש של ראש הממשלה לג'ואריש...".

בחקירתו במשטרה הודה העצור בכל המתואר, ובבית המשפט היום, אליו הוא הובא להארכת מעצר, נטען כי "כבר בחקירה ראו שיש לו איזו בעיה נפשית, אבל לא עבר פלילי".

העצור אמר, בפני השופט אורן סילברמן: "אני בן אדם רעב, להורים שלי אין מה לאכול בבית. אם לא הייתי אומר לשוטר איפה הסכינים, הוא לא היה יודע".

המראות הקשים בשולי המחאה. אילוסטרציה (ללא קרדיט)

נציג המשטרה בדיון טען, כי "גם אם עילת השיבוש היא העילה הדומיננטית, כי ישנם תשעה עדים שצריכים להיחקר, עילת המסוכנות היא המשמעותית, משום שהאירועים הם קשים וחמורים. אבקש מבית המשפט לאפשר לנו לחקור את התיק בעוד הוא במעצר, ולשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית".

פרקליטתו של העצור, עו"ד לורה בר אלון, אמרה מצידה: "אני מבינה שהמשטרה מודאגת כאשר מישהו משמיע דברים כפי שתוארו, אך יחד עם זאת המשיב מסר כי הדברים נאמרו מאחר והוא רעב ומצבו הכלכלי בכי רע. מדובר בדר רחוב, ללא אמצעי מחיה, וזו התנהגותו להביע את התסכול והכעס".

"הוא לא יכול לממש את האיום, ובנסיבות אלו אין פה מסוכנות מופרזת. הוא סמוך ובטוח כי אם יאפשרו לו לשוחח עם הוריו, הם יסכימו לקבל אותו לביתם למספר ימים. כולנו עדים לביצוע עבירות על ידי אנשים שסובלים מהפרעה נפשית כזו או אחרת מגיל צעיר באופן קבוע. כאן ברור כי זהו אדם שיכול לשלוט על עצמו, ולא מדובר בעבירה חמורה", הוסיפה עורכת הדין.

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, אמר שופט בית משפט השלום: "האיומים הם ברף הגבוה ביותר שקיים. נכון שפוטנציאל המימוש של האיומים כלפי ראש הממשלה ואנשים ציבוריים אחרים הוא נמוך, אך המשיב רואה את עצמו כ'דאע"ש יהודי' והאיומים מופנים כלפי ערבים, נוצרים, רוסים ועוד".

"המסוכנות לדידי קיימת ומשמעותית, ואף ישנן 15 פעולות חקירה לביצוע", הוסיף השופט אורן סילברמן. כמו כן, "אין חלופה מעצר קונקרטית, המשיב כבר נבדק פסיכיאטרית לפנות בוקר ואין מקום להפנייתו לבדיקה חוזרת כאשר הבדיקה היא מפורטת".

השופט ציין, כי "המשיב נתפס כאשר ברשותו אקדח פלסטיק, ולאור האיומים שהושמעו, וכאשר ברשותו אקדח כזה, קיים גם סיכון למשיב עצמו - במידה ועם אותו אקדח ינסה לממש איזה מהאיומים...".

"כדי לאפשר למבקשת (משטרת ישראל) למצות את החקירה, אני מאריך את מעצר המשיב עד ליום 02.08.2020 בשעה 10:00", קבע לבסוף בית המשפט.

מדוברות המשטרה נמסר, לאחר הפרסום ב'כיכר השבת': "משטרת ישראל עצרה אמש לחקירה גבר כבן 31, לאחר שהגיע סמוך למשרד רה"מ בירושלים, והתבטא באיומים נגד רה"מ ורעייתו. בחיפוש שערכו השוטרים איתרו אקדח פלסטיק ושני סכיני תער. מעצרו הוארך לפני זמן קצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר