צפו

הנשיא: "רצח ראש ממשלה או מפגין אינו תסריט דמיוני"

רצח ראש הממשלה נתניהו או של אחד מהמפגינים נגדו קרוב מתמיד - כך קובע נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאור אירועי האלימות ביממה האחרונה. וגם: פנייתו למשטרה • צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דבריו הקשים של הנשיא (צילום: אבי קנר, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר היום (ריעי) פניה חריפה אל משטרת ישראל וחברי הכנסת, בעקבות אירועי האלימות ביממה האחרונה. בדבריו הוא קובע, כי רצח של מפגין נגד נתניהו או של נתניהו עצמו, קרוב מתמיד.

"אני מבקש לומר בבירור, נוכח ההתפתחויות האלימות", פתח הנשיא את פנייתו: "רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני".

ריבלין התייחס לרצח ראש הממשלה רבין ורצח מפגין השמאל אמיל גרינצווייג: "ידענו את המציאות האיומה והמטלטלת הזו; אויה על נפשותינו אם נתדרדר אליה שוב. אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו. שיח הגינויים הפך מס שפתיים. כל גינוי - נתקף מיד בשאלה למה לא גינית התרחשות אחרת, והמהות נרמסה כליל".

"אני זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי מפגינים, ומבקש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם מחולליה; אני זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו, וקורא למשטרת ישראל לקחת כל איום שכזה ברצינות מלאה", הצהיר נשיא המדינה.

לדבריו, "אין לנו את היכולת לזלזל בשום איום, כי קיומנו תלוי בכך. עכשיו - מיד- אופוזיציה כקואליציה: השמיעו קול, עשו מעשה להרגעת הרוחות ועצרו את האלימות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר