"בחסדי שמיים"

נדיר: מצלמת 'קשת 12' בבית מרן שר התורה

הערב, ליל תשעה באב, ישדרו סרט דוקומנטרי על התמודדות העיר בני ברק מול נגיף הקורונה • מצלמת ערוץ 12, בתוך ביתו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי • צפו בהצצה (חרדים)

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: בחסדי שמיים, קשת 12)

ערוץ קשת 12 ישדר הערב (רביעי), ליל צום תשעה באב, את סרטם התיעודי של יריב מוזר ורונן מנליס, "בחסדי שמיים", על החיים בבני ברק בזמן התפרצות נגיף הקורונה בעיר והמאבק העיקש למיגורו.

בין היתר, נכנסו לביתו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שליט"א. "הרב קניבסקי זאת הדמות שאליה כל אבא חרדי מחנך את הילד שלו, ורוצה שככה הילד שלו יהיה", מסבירים בפרומו.

"בחסדי שמיים" מעניק הצצה חסרת תקדים למורכבות חיי הציבור בבני ברק בעת הסגר בעיר, באמצעות ראיונות של התושבים, ראש העיר, רבנים מובילי דעה ואנשי צבא, לצד תיעוד של מראות שמעולם לא נראו לפני כן:

בתי כנסת נטושים, בתי מדרש וישיבות דוממים ומקוואות וכוללים מושבתים, בעקבות ההוראה להתבודד בבתים גם במחיר ויתור על תפילות קבוצתיות, כשברקע ליל סדר פסח אך אחוזי התחלואה הגבוהים גוררים טיפול ופינוי חולים בקהילה, התאבלות על קורבנות המגיפה ובהמשך גם טיפול במשבר, שהתאפשר בזכות שיתוף הפעולה בין הצבא לבין מנהיגי הקהילה החרדית.

בסרט מובאים דבריהם של גדולי הרבנים, בראשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, וכן שיחות עם ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, רבה של העיר הגאון הרב חיים יצחק לנדא, הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, חבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הרבנית לאה קולדצקי, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי מרדכי גרוס, הגאון רבי משה דרעי, הרב אמנון יצחק ואלוף במיל' רוני נומה. הסרט נעשה שיתוף עם המכון החרדי למחקרי מדיניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר