דואג ומזהיר

החשש שיפגעו בנתניהו; ראש המוסד לשעבר דני יתום בראיון

המתיחות הביטחונית בצפון הארץ; החשש מאובדן ההרתעה; ההפגנות נגד ראש הממשלה; החשש שינסו לפגוע בנתניהו והאלימות נגד מפגינים • ראש המוסד לשעבר דני יתום בראיון לישי כהן (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

ראש המוסד לשעבר, אלוף (מיל') דני יתום, צופה במתרחש בחברה הישראלית ומודאג. האלימות כנגד מפגינים, ההסתה והאיומים נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגם בדרך הטיפול בנגיף הקורונה.

בראיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', מתייחס יתום לכל הנושאים ומזהיר מפני פגיעה בנתניהו אך גם מפני פגיעה במפגינים. יתום קורא לנציגי הציבור להוות דוגמא אישית ולהוריד את הלהבות. צפו בראיון המלא.

בפתח הראיון התייחס יתום להסלמה בצפון והתקרית עם חיזבאללה ואמר: "אני חושב שזה פוגע, זה פוגע פעמיים. פעם אחת זה פוגע מכוון כי מה חושב נסראללה, הוא שומע מה שאנחנו אומרים, אנחנו אומרים לא רצינו שזה יתפתח ליום קרב, ונסראללה אומר 'הנה אני מרתיע אותם, הם חוששים ממני'. ופעם שנייה זו הפגיעה בריבונות"

"לדעתי", הוסיף יתום: "אני לא מצוי בכל השיקולים - היה צריך להרוג אותם, את אלה שחדרו פנימה לתוך שטח ישראל. גם אם המשמעות הייתה שהיה מתפתח איזה עימות טיפה יותר רחב".

לדבריו: "מה יקרה? בפעם הבאה החיזבאללה אומר עכשיו, זה לא הצליח ננסה פעם נוספת. מה עשינו בזה? לא פתרנו את הבעיה, אפילו לא את חלקה. הם ינסו להניח (מטען. י-כ) פעם נוספת, ושם נהרוג בהם, ואז הם יגיבו".

"לכן", הוא הוסיף: "אני באמת לא מבין את השיקולים, אלא אם כן יש משהו שנפלא מבינתי. נסראללה יושב בהנאה ואומר 'אני לא הפסדתי כלום. להפך, יש לי הישג. נכנסתי פנימה לתוך שטח ישראל, הם לא העזו להרוג באנשיי מתוך חשש שאני אגיב', אז איפה הרווח שלנו?"

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר